رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه خرید تضمینی محصولات کشاورزی عامل اقتصادی و تعیین‌کننده‌ای در بالا بردن میزان راندمان و تولید است گفت: از ابتدای زمان شروع خرید ۱۱ هزار و ۷۲۰ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.
کد خبر: ۴۵۳۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰ 05 July 2017
محسن اسفدیاری در گفت‌‌وگو با خبرنگار در بیرجند اظهار داشت: خرید تضمینی محصولات کشاورزی از کشاورزان و تولیدکنندگان عامل اقتصادی مهم و تعیین‌کننده‌ای در راستای بالابردن میزان راندمان رو به رشد تولید در این بخش است.

وی با بیان اینکه دولت در راستای حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان به منظور تنظیم بازار و استراتژیک مدیریت در امر تولید محصولات با قیمت مصوب، در قالب طرح خرید تضمینی اقدام به خرید محصولات کشاورزی می‌کند افزود: توسعه بخش کشاورزی پیش شرط و استارت توسعه اقتصادی و اجتماعی است.

رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: خرید تضمینی محصولات کشاورزی سبب رونق همراه با امید در کشاورزان و تولیدکنندگان شده و خریدهای تضمینی نقش موثر و مهمی در جهت دادن، الگوی کشت مناسب و بهره‌برداری مفید از اراضی کشاورزی دارد و عامل اقتصادی مهم و تعیین کننده‌ای در راستای اتخاذ تصمیمات از سوی کشاورزان و تولیدکنندگان محصول خواهد بود.

اسفندیاری با بیان اینکه در راستای خرید تضمینی محصول گندم و حمایت از تولیدکنندگان و کشاورزان شبکه تعاون روستایی خراسان جنوبی به عنوان مباشر و شرکت غله خدمات بازرگانی منطقه 5 خراسان جنوبی ارائه خدمت می‌کند، افزود: این شبکه از طریق 22 مرکز خرید در سطح شهرستان‌های تابعه، خریدار محصول گندم تولیدی کشاورزان و تولیدکنندگان است.

وی مبلغ قابل پرداخت به ازای هر کیلوگرم گندم تضمینی تحویلی را 13 هزار ریال اعلام کرد و گفت: مبلغ از طریق بانک کشاورزی به حساب کشاورزان پرداخت می‌شود و از ابتدای زمان شروع خرید گندم به صورت تضمینی در خراسان جنوبی تاکنون 11 هزار و 720 تن توسط مراکز خرید از کشاورزان و تولیدکنندگان در استان خریداری شده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: عملیات خرید تضمینی محصول جو در خراسان جنوبی توسط شرکت تعاونی روستایی استان در قالب 6 مرکز خرید تضمینی جو انجام می‌شود.

اسفندیاری افزود: خرید تضمینی جو امسال با مسئولیت شرکت پشتیبانی امور دام در خراسان جنوبی و با مباشرت شبکه تعاون روستایی در قالب 6 مرکز خرید تضمینی در استان خراسان جنوبی انجام می‌شود که قیمت هر کیلو جو تضمینی 10 هزار و 30ریال است.

وی اظهار داشت: از ابتدای زمان شروع خرید تاکنون بیش از 6 هزار و 700 تن جو به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار