رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: برای فعال شدن دو بازارچه مرزی استان شامل گلورده و یزدان تلاش می کنیم.
کد خبر: ۴۴۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 14 June 2017
داوود شهرکی پیش از ظهر سه شنبه در اولین کارگروه توسعه صارات خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای  توسعه صادرات استان، برای بازگشایی بازارچه های مرزی تلاش می کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به فعال شدن کارخانه ها سیمان استان، فعال شدن بازارچه گلورده فضای خوبی برای کاهش هزینه های صادراتی است.

شهرکی با بیان اینکه این بازارچه فاصله کمی تا مرز دارد، اظهار کرد: اگر بتوانیم این فضا را آماده کنیم، می توانیم کالاها را با کمترین هزینه صادر کرده و بازار خوبی را برای واحدهای تولیدی استان داشته باشیم.

وی با اشاره به بازارچه یزدان بیان کرد: برای فعال شدن این بازارچه پیگیری های زیادی انجام شده و امید است تا پایان سال جاری به نتیجه برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: اگر بتوانیم نیاز کشورهای هدف را هدف گذاری کنیم، قطعا کشور مقابل تمایل پیدا می کند که بازارچه را فعال و نیروهای گمرکی خود را آنجا مستقر کند.

وی با اشاره به دیگر برنامه های پیش بینی شده در راستای توسعه صادرات استان بیان کرد: پرداخت جوایز و مشوق های صادراتی به فعالان اقتصادی از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

وی حضور در نمایشگاه ها را از دیگر برنامه های سال جاری دانست و گفت: امید است طی سال جاری شرکت های نمایشگاهی در نمایشگاه های بین المللی حضور بیشتری داشته باشند تا معرفی خوبی را برای کالاهای استان داشته باشیم.

شهرکی اظهار کرد: قدم اول برای حضور در نمایشگاه های بین المللی، شناسایی و قدم بعدی نیز عقد قراردادهای واردات و صادرات است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه طی سال گذشته اقدامات خوبی برای توسعه صادرات استان انجام شده است، گفت: برای اولین بار در استان، رقم قابل توجهی از درآمد بازارچه ها برگشت کرد.

وی ادامه داد: همچنین تامین شبکه های برق در بازارچه ها، استقرار شبکه های مخابراتی و استقرار سوله خرده فروشی از دیگر اقدامات در حال اجرا است.

شهرکی بیان کرد: همچنین طی سال گذشته منابع خوبی را به عنوان سرمایه در گردش برای حمایت از واحدهای تولیدی داشتیم که باعث افزایش ۴۰ درصدی صادرات و تولیدات شد.

وی با اشاره به شعار سال جاری بیان کرد: بسته حمایتی توسعه صادرات در قالب اقتصاد مقاومتی تکالیفی را در حوزه تجارت برای دستگاه های اجرایی تعریف کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تسهیل صارات و واردات، کاهش تعرفه ها، شناسایی زمینه های بازار افغانستان برای صادرات را از جمله این تکالیف عنوان کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار