مدیرستاد اقامه نمازقم:
مدیرستاد اقامه نماز قم گفت: با هماهنگی شهرداری،درآینده ای نزدیک 220 سیستم اذان گوی هوشمند درمناطق مختلف این شهر نصب می شود.
کد خبر: ۴۰۲۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۸ 05 April 2017
به گزارش تابناک قم، محمد خامه یار افزود: درحال حاضر 14 سیستم اذان گوی هوشمند درسطح شهر مقدس قم نصب شده که این امر بر معنویت شهر افزوده است.

وی درادامه با اشاره به فعالیت های ایام نوروز ستاد اقامه نماز گفت: بازرسی مستمر از 140 نمازخانه عمومی بین راهی و تذکر درخصوص رعایت بهداشت و تهیه وسایل مورد نیاز و برگزاری نمازجماعت درمکان های دارای فضای مناسب از اقدامات ستاد دراین ایام بود.

وی گفت: در سیزدهم فروردین ماه نیز با امکانات مناسب جهت برگزاری نمازجماعت در بوستانها و پارکهای قم و همچنین بخش های این استان ، عملا فضای خوبی برای تشویق مردم به این فریضه الهی فراهم شد.دراین راستا بسته های فرهنگی نیز در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفت.

قم دارای 310 بوستان درمناطق هشتگانه شهرداری می باشد.

خامه یار درادامه با اشاره به اهمیت گسترش نماز درجامعه از اجرای طرح سکوهای نماز درمحورهای مواصلاتی این استان خبر داد و گفت: هشت سکوی نماز درسالجاری درجاده قم - گرمسار ایجاد خواهد شد و در دیگر مسیرهای مربوط به استان نیز برنامه ریزی برای ایجاد این سکوها صورت گرفته است. 

آزادراه قم – گرمسار در اسفندماه 1393 با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید؛ قطعه اول آزادراه حرم تا حرم از قم تا گرمسار به طول 152 کیلومتر است که 74 کیلومتر آن در محدوده قم، 46 کیلومتر در محدوده استان تهران و 32 کیلومتر آن در محدوده استان سمنان است. 

آزادراه قم - گرمسار توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به مدت 2 سال با هزینه بیش از 690 میلیارد تومان احداث شده است. 

وی افزود: ایجاد المان نماز در میدان نماز نیز از دیگر برنامه های ستاد اقامه نماز استان قم است که طی سه ماه آینده شاهد ، افتتاح آن خواهیم بود.

خامه یار طرح آموزش یاوران نماز را نیز از اقدامات ذکر کرد و گفت: ستاد اقامه نماز قم در سالجاری درحال فراهم آوردن امکانات در برخی بخش های قم ، به منظور اجرا این طرح می باشد. 

وی افزود: فعالیت یاوران نماز نظارت در مساجد و نمازخانه ها نظارت داشته و به ارائه برنامه های فرهنگی می پردازند.

وی آموزش ائمه جماعات مدارس ادارات دولتی از برنامه های سال گذشته ستاد اقامه نماز ذکر کرد و گفت: امسال نیز آموزش ائمه جماعات مساجد نیز در دستور کار قرار دارد، همچنین آموزش خادمان مساجد نیز ازدیگر برنامه های این ستاد می باشد.

خامه یار افزود: سال گذشته به منظور تقدیر از ائمه جماعت مساجد قم ، 150 تن از آنان به همراه خانواده به عتبات عالیات سفر کردند.

وی دربخش دیگری از سخنان خود از تشکیل شورای هماهنگی فعالیت های مساجد در سال گذشته خبر داد و گفت: این شورا به ریاست حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تشکیل شده که درآن سازمانهای فرهنگی استان به منظور جلوگیری از موازی کاری فرهنگی در مساجد اقدامات لازم را انجام می دهند.

وی همچنین ازطرح موقوفه برای نماز به عنوان یکی از راههای گسترش نماز درجامعه کر کرد و گفت: خیران می توانند، موقوفاتی درخصوص نماز داشته باشند که مطمئنا این امر می تواند فرهنگ توجه به نماز بویژه جوانان و نوجوانان گسترش دهد. 

خامه یار از تهیه نرم افزار مسجدیاب توسط ستاد اقامه نماز قم نیز خبر داد و گفت: درحال حاضر علاوه برقم ، 15 استان دیگر اطلاعات مساجد خود را ارسال کرده اند که با تکمیل اطلاعات ، این نرم افزار در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این نرم افزار بر روی گوشی های تلفن نصب شده و اطلاعات کامل مسجد و موقعیت آن برای علاقه مندان قابل دسترس می باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار