معاون اجتماعی بهزیستی استان خراسان جنوبی :
همایش خطوط فوریت‌های اجتماعی استان و یادبود شهدای آتش‌نشان هم‌زمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و راه‌اندازی ستاد فوریت کشور در سالن اجتماعات بهزیستی شهرستان بیرجند برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۴۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱ 08 February 2017
به گزارش تابناک خراسان جنوبی ، موهبتی معاون اجتماعی بهزیستی استان با بیان اینکه هدف ما از برگزاری این همایش حساسیت‌ها و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب به آسیب‌های اجتماعی بود، عنوان کرد: جلسات متعددی دربارۀ آسیب‌های اجتماعی برگزار کردیم و به این نتیجه رسیدیم که یک همکاری ، هم‌افزایی بخشی و دستگاهی با رویکرد جامعی رخ بدهد.
وی با اشاره به اینکه اورژانس اجتماعی از سال 92تاسیس شده است  تصریح کرد که این هم‌افزایی لازمۀ کار است تا کنار یکدیگر باشیم و به یک اقدام مشترک خوب بتوانیم برسیم.

متاسفانه مشاوره جزء فرهنگ ما نیست
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به اینکه  نام‌گذاری این روزها و جشن‌ها یک یادآوری و تذکر است، گفت: تکریم و گرامی‌داشت یک صورت ظاهری دارد و یک بصیرت باطنی و برگزاری جشن‌ها صورت مسئله می‌باشد و اقدام و عمل را می‌طلبد.
عصمت محمودی در ادمه افزود: سیانت از آرمان‌های انقلاب و تلاش برای اقتدار کشور باطن اصلی است و آن در شعار و بیان جا نمی‌شود و اقدام را طلب می‌کند.
وی عنوان کرد که در حوزۀ اجتماعی حضور فوریتی و اورژانسی لازم است ولی الزام مشاوره جزو فرهنگ ما نیست و تا به آخر خط نرسیم تلاشی برای حل و رفتن به مشاور انجام نمی‌دهیم.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بیان کرد که اگر در حوزۀ اجتماعی به فوریت رسیدیم به این دلیل است که مقام معظم رهبری در آن ورود کردند و بحران به حدی رسیده که ایشان 6 ماه به 6 ماه رصد می‌کنند و از مسئولین دستگاه‌های اجرایی در سطح کشوری گزارش کار می‌خواهند.
محمودی متذکر شد که در حوزۀ اجتماعی باید به خرد و خردورزی و عقلانیت تأکید شود و اگر خانواده‎‌ها آسیب می‎بینند به دلیل نبود و غیبت تدبیر رخ می‌دهد و اینکه برنامه‌ای برای کارهای مهم زندگی خود ندارند.
وی افزود: تمام کارهایی که اکنون افراد و خانواده‌ها انجام می‌دهند ظاهری است و ملاک انتخاب همه چیز ظاهر و کبود عقلانیت شده است و در این زمان است که پای این 4 ارگان وسط کشیده می‌شود.

کاهش اسیب های اجتماعی نیازمند فرهنگ سازی   
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با بیان اینکه برای حل معظلات اجتماعی دولت و نظام جمهوری اسلامی به تنهایی کفایت نمی‌کنند، گفت: تا جمعیت مخاطب داوطلب نیاز به تغییر را احساس کنند با هیچ فرمانده‌هی و برنامه‌ای انجام نمی‌شود و باید خود مردم به این نیاز برسند.
محمودی اضهار کرد که هم اکنون دشمن در میدان نبرد وجود ندارد و در کنار ماست و آنقدر خزنده و موزی و تا حدود زیادی موفق است که برای مقابله با آن یک خیزش جمعی نیاز است و بدون تردید از خانواده‌ها باید شروع شود چون کودک در خانه دارای شناسنامه و بیمه اجتماعی می‌شود و پدر و مادر باید الگوی راستینی برای فرزندان خود در این فضا باشند.
وی تأکید کرد که تغییر را باید از خودمان شروع کنیم تا بتوانیم در مقابل تهاجم فرهنگی تقافل فرهنگی داشته باشیم.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به اینکه با توجه به شرایط اجتماعی تعامل و هم‌افزایی شرط لازم برای خدمات رسانی در این حوزه‌ها است.
محمودی عنوان کرد که تمام این 4 شماره باعث آرامش و امنیت در مدم و جامعه می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار