معاون اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به نقش و جایگاه ویژه نمایشگاه های کتاب استانی اشاره کرد و گفت: نمایشگاه های کتاب دسترسی مخاطبان را به تازه های نشر تسهیل می کنند
کد خبر: ۳۶۹۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶ 30 January 2017
 پرویز عزیزی در حاشیه برپایی یازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان در خصوص نقش و جایگاه این نمایشگاه اظهارکرد: این رویداد فرهنگی بزرگ دسترسی مردم به انواع کتابها و تازه های نشر را تسهیل می کند و به نوعی می توان گفت تراوشات فکری نویسندگان در دوره زمانی خاصی همچون بحر در کوزه ای، در دسترس مخاطبان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه تخفیف در عرضه کتب نمایشگاه نیز از مزایایی است که امکان بهره مندی مردم از کتاب را بیشتر می کند، افزود: از سویی در نمایشگاه های کتاب سلیقه های مختلف اقشار جامعه لحاظ شده و کتاب ها در بخش های کودکان، نوجوانان، بزرگسال و برای اهل فکر، درسطح سواد بالا یا پایین و انواع تقاضاها ارائه می شود.

 عزیزی خاطر نشان کرد: براین اساس می توان گفت؛ نمایشگاه های کتاب با توجه به ویژگی ها و مزایایی که مطرح شد نقش تاثیرگذاری در افزایش سرانه مطالعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی دارند.

 وی در پاسخ به سوالی در خصوص  چگونگی امکان بهره مندی کارکنان ادارات و دستگاه های اجرایی از بن خرید کتاب، توضیح داد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و بر همین اساس در قانون اساسی و قانون اهداف و وظایف برای دستگاه های فرهنگی موادی گنجانده شده که به دنبال ارائه خدمات بهتر و آسانتر به مردم است.

 عزیزی اذعان داشت: براین اساس به دستگاه های اجرایی اجازه داده شده است که از محل اعتبارات جاری خود درصدی بابت هزینه کرد فرهنگی تعیین شود که به این ترتیب هیچ کدام از دستگاهای اجرایی در تامین بن خرید کتاب نمی توانند مشکلی داشته باشند.

 وی به یازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان اشاره کرد و گفت: هدف ما بالا بردن کیفیت و امکانات نمایشگاه است و قدم های فراوانی برای برگزاری مطلوب نمایشگاه کتاب در استان خوزستان برداشته شد تا کتاب به راحتی در دسترس علاقه مندان قرار گیرد.

 مدیر پشتیبانی مالی یازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با بیان اینکه به طور یقین تعریف و تمجید از نمایشگاه کتاب، دست اندرکاران این رویداد فرهنگی را خوشحال می کند، افزود: اما به نظر می رسد در کنار تلاش هایی که برای راه اندازی این نمایشگاه صورت گرفته، نقاط ضعفی نیز وجود دارد که ممکن است از دید ما پنهان باشد.

 عزیزی خاطر نشان کرد: این نقاط ضعف و نقص ها می توانند در نظرات بازدید کنندگان و فعالان حوزه کتاب نمود پیدا کرده و رفع آن ها برای دوره های آتی در دستور کار متولیان برگزاری نمایشگاه قرار گیرد.

 وی ادامه داد: در مجموع استقبال مردم و علاقه مندان حوزه کتاب از نمایشگاه که از روزهای آغازین فعالیت این رویداد فرهنگی مشهود بود، نشان از اقبال عمومی به یازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان دارد.

منبع: تابناک
برچسب ها: نمایشگاه کتاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار