معاون سابق عمرانی استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اهمیت راه آهن گفت: ریل خیلی مهم است و در این خصوص قول داده شد اما عملا اتفاقی صورت نگرفت.
کد خبر: ۳۴۷۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳ 22 December 2016
همایون نخعی نژاد معاون سابق عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهوری اظهارکرد: در خصوص پیگیری مصوبات رئیس جمهوری در سفر به استان باید با توجه به مشکلات اقتصادی و شرایط خاص دولت؛ باید وعده ها و مصوبات را جدی پیگیری کرد.
وی با بیان اینکه به نظرم خراسان جنوبی بیشتر از این به کمک دولت نیاز دارد؛ مسئولان استان شرایط دولت را درک می کنند افزود: ولی با توجه به شرایط استان هم؛ نیاز است که دولت نگاه ویژه تری به استان داشته باشد بخصوص در حوزه زیرساخت ها، راهها، انتقال آب به استان، راه آهن باید توجه بیشتری صورت بگیرد.
معاون سابق عمرانی استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اهمیت راه آهن گفت: ریل خیلی مهم است و در این خصوص قول داده شد اما عملا اتفاقی صورت نگرفت.
نخعی نژاد با اشاره به اینکه سطح زیرساخت های استان بخصوص در حوزه حمل و نقل که مهم ترین آن راه آهن است؛ فوق العاده پایین است تصریح کرد: در این خصوص باید هم نمایندگان استان پیگیری بیشتری داشته باشند و هم شخص استاندار حساسیت بیشتری به خرج دهد تا این کار عملی شود.
وی بیان کرد:  الان دو سال است که در بحث راه آهن ردیف بودجه می آید، اما اتفاق خاصی نیفتاده است.
معاون سابق عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه راههای استان به نسبت خوب عمل شده است اظهارکرد: البته از قبل هم برای توسعه و بهبود راهها برنامه ریزی هایی انجام شده بود که اگر اعتبارات تخصیص پیدا کند و نقدینگی به دستگاه های اجرایی و پیمانکاران برسد حداقل بعضی از زیرساخت های استان تکمیل می شود.
نخعی نژاد تصریح کرد: عمده  مشکلات و چالش ها در استان نبود نقدینگی است که اگر نقدینگی نباشد عملا اتفاق خاصی در استان نخواهد افتاد، اما این موضوع  نباید روحیه مطالبه گری مردم و مسئولین را کاهش دهد.
وی گفت: متاسفانه یکی از چالش هایی که در نظام بودجه ای کشور وجود دارد؛ این است که مسئولین و مردم مناطقی که قدرت چانه زنی بیشتری دارند در جذب اعتبارات موفق تر هستند و این موضوع باعث شده تا کمتر به مباحث محرومیت ها و عقب افتادگی مناطق دورتر  بخصوص منطقه شرق کشور توجه شود؛ که در این خصوص همه دستگاه ها اعم از دولت و مجلس باید پیگیری کنند.
معاون سابق عمرانی استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید در عمل مطالبه گری را افزایش دهیم بیان کرد: امسال سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است، اما آیا تاکنون وزیر نفت به استان سفر کرده است یا نه؟ چرا به استان سفر نکرده و چرا تاکنون این موضوع پیگیری نشده است؟
نخعی نژاد افزود: اینها مسائلی است که باید پیگیری و مطالبه شود تا محرومیت ها از بین برود.
وی با اشاره به اینکه اکنون مردم استان شرایط بدی دارند و اگر توجهی انجام نشود؛ این شرایط بدتر هم خواهد شد تصریح کرد: در نهایت آن مهاجرت های گسترده ای صورت خواهد گرفت و مناطق خالی از سکنه خواهد شد و بحث های امنیت ملی پیش می آید و مشکلاتی برای دولت ایجاد خواهد کرد.
معاون سابق عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در سطح ملی به نسبت تحول اقتصادی ایجاد شده است اما در سطح منطقه ای نتوانسته ایم کاری انجام دهیم اظهارکرد: این موضوع به ضعف مدیران برمی گردد و باید مسئولان، نمایندگان مجلس و نماینده ولی فقیه در استان هم مطالبه گر حقوق مردم باشند چرا که مباحث فرهنگی بسیار مهم است ولی مباحث اقتصادی زیرساخت مباحث فرهنگی است و اگر اقتصاد مردم دچار مشکل شود مباحث فرهنگی جوابگو نخواهد بود، به همین دلیل باید به مباحث اقتصادی متمرکز شویم و مردم را از فقر و تندگدستی نجات دهیم.
نخعی نژاد گفت: فقر منطقه به گونه ای است که اگر یارانه دولت نباشد زندگی مردم فلج و نابود می شود.
وی با اشاره به اینکه پرداخت یارانه دولت برای روستایی های استان ما بسیار مهم است و حتی باید افزایش یابد افزود: ولی در کنار آن باید زمینه اشتغال را برای مردم ایجاد کرد و در واقع باید ماهیگیری را به مردم آموزش و ابزارش را در اختیارشان قرار داد.
معاون سابق عمرانی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون اقدامات خوبی در حوزه احیا و ترویج صنایع دستی در روستاها انجام شده است و میراث فرهنگی، کمیته امداد، بسیج سازندگی و ... خوب عمل کرده اند.
نخعی نژاد گفت:اما این اقدامات به تنهایی کفاف زندگی مردم را نمی دهد و می تواند مردم را در روستاها نگه دارد ولی برای آنها شغل ایجاد نمی کند و باید برایشان شغل ایجاد کرد.
وی در پایان تاکید کرد: موضوع راه آهن نه تنها برای استان بلکه برای شرق کشور و امنیت کشور؛ فوق العاده مهم است که باید به صورت عالمانه پیگیری شود نه بصورت تعصبی.
معاون سابق عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید با توجه به شرایط دولت و کشور کار را پیش برد افزود: درواقع دستی را که نمی شود برید باید بوسید.
نخعی نژاد تاکید کرد: انتقال آب به استان یک موضوع مهم و حیاتی برای مردم است، همچنین زیرساخت های توسعه که گازرسانی به نهبندان، انتقال انرژی به معادن بخصوص در شهرستان های نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه که شهرستان های مرزی هستند بسیار مهم است؛ چرا که اگر به مردم این شهرستان های مرزی رسیدگی نشود ممکن است خائنین و دشمنان وطن آنها را تطمیع کنند و مشکلات بزرگتر و بیشتری ایجاد شود.
منبع:خاورستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار