مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی:
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای نقش مؤثر و بازدارنده‌ای در کاهش چالشهای اجتماعی دارد گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای یک فرصت است برای همه خانواده‌هایی که به فکر آینده فرزندانشان هستند.
کد خبر: ۳۳۰۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲ 16 November 2016
عصمت محمودی در بازدید از مراکز  آموزش فنی و حرفه‌ای بیرجند اظهار داشت: آماده‌سازی نسل نوجوان و جوان برای ورود به بازار کار محور برنامه‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای است که نقش مؤثر و بازدارنده‌ای در کاهش چالشهای اجتماعی دارد.
وی با اشاره به کارکردهای آموزش فنی و حرفه‌ای در این حوزه ادامه داد: ارائه رایگان آموزشها با بهره‌گیری از به روزترین روشها و تحهیزات آموزشی و حتی تأمین خوابگاه و غذا اتمام حجت دولت برای کسانی است که از نعمت سلامتی برخوردارند و به دنبال کسب روزی حلال هستند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: امروزه به مدد گسترش و افزایش مراکز آموزش عالی خیلی از  فارغ‌التحصیلان جویای کار دارای مدارک تحصیلی عالیه هستند و بنا به یک باور غلط و مشکل آفرین همه هم منتظر آگهی‌های استخدام یا لابی‌گری برای ورود به سیستم اداری هستند که مطمئناً برای همه تحصیل کرده‌ها مقدور و ممکن نیست.
محمودی ادامه داد: والدین و معلمین باید به این مهم توجه داشته باشند و نوجوانان را برای کارآفرینی آماده کنند.
وی افزود: در گذشته رسم بود که مادران از همان بدو تولد به فکر تهیه جهیزیه دخترانشان بودند و امروز باید والدین به فکر اشتغال فرزندانشان باشند و آنان را از نظر شخصیتی برای ورود به بازار کار آماده کنند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استان گفت: همه دلایل بیکاری اقتصاد نیست بخش بزرگ آن به خودمان برمی‌گردد و همه ما فرزندان‌مان را برای رئیسی و دکتری می‌خواهیم و هیچگاه با واقعیتهای جامعه و توان فرزندمان روبرو نمی‌شویم.
محمودی تصریح کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای یک فرصت است برای همه خانواده‌هایی که به فکر آینده فرزندانشان هستند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیز در این بازدید با اشاره به اهمیت آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای متولی آموزشهای مهارتی بین سطوح تحصیلی در سطح استان است و فعالیتهای خود را با هدف تربیت نیروی کار ماهر، نیمه ماهر و ارتقاء مهارت نیروی کار شاغل در دو بخش دولتی و غیر دولتی با داشتن 18 مرکز آموزش در قالب 120 کارگاه ثابت و 430 حرفه آموزشی در بخش دولتی، 144 آموزشگاه آزاد با 136 حرفه آموزشی در بخش غیردولتی که سالانه به طور متوسط 3.5 میلیون نفر ساعت آموزش به انجام می‌رساند.
حسین خوش‌آیند در ادامه با اشاره به اهمیت آموزش فنی و حرفه‌ای در کاهش معضلات اجتماعی گفت: با اجرای دوره‌های آموزشی در محلات هدف و بافتهای فرسوده در پی کاهش آسیب در این مناطق هستیم که از ابتدای امسال 162 نفر در این مناطق آموزشهای مهارتی را فرا گرفته‌اند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار