کد خبر: ۲۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴ 14 April 2015
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به فعالیت حدود هفت هزارنفر در مدیریت شهر کرج، برهزینه کرد بخشی از بودجه فرهنگی دراین حوزه تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، سعید فیروزگاه روز سه شنبه در نشست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج افزود: اکنون در شهرداری کرج حدودهفت هزارنفر مشغول به کارهستند که باید شورای اسلامی شهر کرج ، بخشی از بودجه را به امور فرهنگی این مجموعه اختصاص دهد.
وی ادامه داد: تاکنون بودجه فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج به سمت خارج از دستگاه شهرداری هدایت شده است که ما نیازمند کار فرهنگی دراین مجموعه هستیم.
فیروزگاه گفت: امسال کل بودجه فرهنگی مدیریت شهری کرج به خارج از این مجموعه اختصاص یافته است.
این عضو شورا خاطرنشان کرد: امسال باید از موازی کاری دستگاه ها درزمینه کار فرهنگی جلوگیری کرد.
محمد علی بخشی نایب رییس شورای اسلامی شهر کرج در این نشست گفت: اگر قرار است کار فرهنگی کنیم باید نگاه ، گفتارو رفتار ما فرهنگی باشد.
وی ادامه داد: در مباحث فرهنگی باید از شعارگرایی پرهیز کرد و به صورت عملی وارد میدان کار و تلاش شد.
نایب رییس شورای اسلامی شهر کرج با تاکید براین نکته که باید با فرهنگ انس و الفت پیدا کرد، گفت: درمباحث فرهنگی باید توجه ویژه ای به فرهنگ سازی در درون مجموعه شهرداری شود.
وی ، ارایه آموزش های فرهنگی به مدیران ، کارکنان و کارگران خدماتی شهرداری به ویژه در بخش های پلیس ساختمان و خدماتی ضروری دانست.
علی بخشی خاطرنشان کرد: اکنون شورا و شهرداری کرج در واقع توزیع پول فرهنگی می کنند که این روش از مشکل فرهنگی شهرنمی کاهد بلکه این اقدام چه بسا در مسیر ضد فرهنگی ممکن است، صرف شود.
نایب رییس شورای اسلامی شهر کرج گفت: درکمیسیون فرهنگی باید به مقوله مشاوران توجه ویژه ای داشت.
بهنام محمودی عضو دیگر شورای اسلامی شهرکرج دراین نشست بر استفاده از الگوهای موفق فرهنگی کشور در کرج تاکید کرد.
وی مقوله فرهنگ سازی را در تمام بخش ها از جمله سلامت ضروری دانست و گفت: اگر شهروندان در بخش سلامت دچار مشکل شوند، هزینه های گزافی برای شهر به دنبال دارد.
غفور قاسم پور عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج گفت: فعالیت فرهنگی در حوزه اجتماعی کمرنگ دیده شده است.
وی استفاده مناسب از تشکل های مردم نهاد در حوزه ترافیک ، پسماند، محیط زیست و... در کلانشهر کرج ضروری دانست.
قاسم پور افزود: تا زمانی که تعامل بین کارگروه فرهنگی استان البرز و سایر دستگاه ها برقرار نشود نمی توان به نتایج مطلوب درعرصه فرهنگی دست یافت.
مصطفی سعیدی سیرایی دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرج در این نشست گفت: مشکلات عمده ای در بخش فرهنگی کرج وجود دارد که کمبود مشاور ازجمله آنها به شمار می رود.
وی اظهار کرد: شورا و شهرداری نباید بخش عمده بودجه فرهنگی را در اختیار دیگر دستگاه ها قرار دهند بلکه خود باید درعرصه فرهنگی دست به کار شوند.
شورای اسلامی شهر کرج 21 عضو دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار