یازدهمین نمایشگاه کتاب امشب با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید و آیت‌الله مرتضی مقتدایی رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه در قم آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۷۷۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹ 07 February 2016
به گزارش تابناک قم، آیین گشایش یازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید و آیت‌الله مرتضی مقتدایی رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه در مصلی قدس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم طی سخنانی از نمایشگاه کتاب به عنوان تفرج‌گاه فرهنگی برای شهروندان قمی یاد و عنوان کرد: کانون پرورش فکری جوانان و نوجوانان، اتحادیه ناشران، ستاد نماز جمعه استان و شهرداری قم به همراه برخی دیگر از دستگاه‌های استانی در برگزاری این نمایشگاه مشارکت مناسبی داشته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس دانشی با بیان اینکه 100 هزار عنوان کتاب در یازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم به نمایش گذاشته می‌شود عنوان کرد: امیدواریم مسئولان استانی مشکلات نمایشگاه تخصصی کتاب‌های دینی که می‌توانست در استان قم برگزار شود را برطرف کنند تاکنون اقدامی در این راستا انجام نشده زیرا تحقق این امر نیازمند اهتمام ویژه مسئولان استانی است.

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی رسیدن به استاندارهای صادراتی را یکی از نیازهای حوزه کتاب برشمرد و تصریح کرد: با استفاده از صندوق توسعه ملی می‌توان برخی از امکانات جانبی را برای افزایش کیفیت کتاب‌ها تامین کرد، برای اینکه کشورهای مختلف بتوانند از کتاب‌های جامعه اسلامی استفاده کنند باید در برنامه پنجم موضوع کمک به صادرات آثار ناشران مورد توجه قرار گیرد.

علی لاریجانی بهبودی وضعیت اقتصادی نظام را از لازمه موفقیت نشر کتاب دانست و گفت: نمایشگاه کتاب استان قم می‌تواند بخشی از ظرفیت‌های فرهنگی موجود در این استان را به نمایش گذارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار