معاون مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی:
معاون مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: زباله گردی پدیده‌ای نوظهور بوده که متاسفانه روز به روز در حال پیشرفت است.
کد خبر: ۱۶۵۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵ 17 January 2016
عصمت محمودی، در ستاد پسماند استان اظهار کرد: بروز بیماری‌های واگیردار و نوپدید از جمله عواقب بروز این پدیده در سطح جامعه است که وجود زباله‌های پزشکی نیز این امر را تشدید می‌کند.

معاون مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: تاکید بر افزایش آموزش‌ها در خصوص آسیب‌های وارد شده از این پدیده می‌تواند در کاهش عوارض آن کمک زیادی کند. همواره شاهد موفقیت آموزش همگانی در عرصه‌های مختلف بوده‌ایم که در موضوع زباله گردی نیز اگر این امر استمرار داشته باشد کمک زیادی می‌کند. در صورت تفکیک زباله از مبدا عوارض این پدیده در سطح جامعه کمتر می‌شود.

کامبیز مهدی زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز تصریح کرد: یکی از وظایف دانشگاه علوم پزشکی نظارت بر محصولات در عرضه و توزیع است. آزمایش سموم و و فلزات سنگین نیاز به دستگاه گران قیمتی داشته و تاکنون از ظرفیت آزمایشگاه‌های همکار استفاده شده که هزینه روند کار در این حوزه را زیاد می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر این دستگاه به قیمت 400 میلیون تومان خریداری شده اما با توجه به هزینه بالای لوازم جانبی هنوز کامل نشده که تا زمان تکمیل از ظرفیت آزمایشگاه‌های همکار در خراسان رضوی استفاده می‌شود.

مهدی‌زاده خاطرنشان کرد: بیماری سرطان از جمله اولین علت مرگ و میر در استان است و وجود سموم و فلزات در مواد غذایی از عوامل بروز این بیماری است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار