مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی اعلام کرد
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: صادرات کالا از نظر وزنی در ماهه امسال از گمرکات این استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۱۵۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰ 02 January 2016


محمد علی خاشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: در 9 ماهه امسال 515 هزار تن کالا از خراسان جنوبی به خارج از کشور صادرشده که این میزان از نظر وزنی در مقایسه با مدت مشابه پارسال 26 درصد افزایش داشته است.

وی عمده کالاهای صادرشده از مرز استان را هیدروکربنات سبک وسنگین، سیمان، کاشی وسرامیک، خوراک کامل طیور، گازوئیل، روغن سوخت تقطیری ، کود اوره، کاشی و سرامیک و کالای خوراکی مجاز اعلام کرد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان کرد: این میزان صادرات 124 میلیون و971 هزار دلار برای کشور ارز آوری داشته است.

خاشی بیان کرد: عمده کالاهای یادشده به کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان، پاکستان، فدراسیون روسیه و ازبکستان صادر شده است.

وی با بیان اینکه کشور افغانستان همچنان مهمترین شریک تجاری ایران است تصریح کرد: آمار نشان می‌دهد یک سوم صادرات کشور به افغانستان از طریق مرز خراسان جنوبی بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با بیان اینکه گمرک ماهیرود هم اکنون تنها معبر رسمی خراسان جنوبی برای صادرات کالا به افغانستان است تصریح کرد: تلاش می‌شود با راه انداری گمرک یزدان در زیرکوه سهم صادرات استان به افغانستان افزایش یابد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار