دکتر هاشم زهی: برای پروژه هایی که رو به اتمام است به ویژه در مناطق محروم باید اعتبار کافی در نظر گرفته شود، اما از ابتدای امسال اعتباری اختصاص نیافته و اگر این روند پیش برود مناطق محروم، محروم تر می شوند
کد خبر: ۱۳۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵ 01 December 2015

نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید توجه داشته باشیم که مجلس فراتر از اهداف و نیازهای منطقه ای و شهرستانی قدم بر می دارد و پایبندی به اقتصاد مقاومتی و تقویت بخش تولید از جمله اهداف و برنامه های جدی است که نمایندگان دوره آینده مجلس نیز بیشتر به آن خواهند پرداخت.

دکتر مراد هاشم زهی در گفت وگو با تابناک خراسان جنوبی گفت: قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون از وظایف اصلی و مهم مجلس است و ما هم سعی کرده ایم که در راستای اهداف مقدس جمهوری اسلامی و با کرته برداری از عملکرد بزرگان ادوار گذشته مجلس و شخصیت هایی همچون آیت الله مدرس، قوانین را در جهتی هدایت و تدوین و تصویب کنیم که متکی به بیگانگان نباشیم و اقتصاد مملکت را با اتکاء به پتانسیل های داخلی و به روشی که آیت الله مدرس در پیش گرفته بود اداره کنیم تا به فرمایشات مقام معظم رهبری نیز عمل کرده باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: مجلس نباید تسلیم تهدیدات داخلی و خارجی شود بلکه باید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری با قدرت عمل کند و در راه پاسداری بی چون و چرا از خون شهیدان، در برابر زورگویان جهان تسلیم نشود و به ابرقدرتان اعتماد نکند... چراکه تجربه نشان داده که اعتماد به ابرقدرت ها ما را به جایی نمی رساند.

دکتر هاشم زهی در باره بعد نظارتی مجلس تصریح کرد: در مباحث نظارتی کار نمایندگان مجلس از این پس بیشتر شامل مراقب از کیان جمهوری اسلامی و جلوگیری از نفوذ دشمنان است تا مانع از آن شوند که افراد ساده لوح، طعمه فریب های بیگانگان شوند.

وی همچنین اظهار داشت: در بحث انرژی هسته ای نمایندگان با دقت زیاد مباحث را بررسی کردند تا مدیون خون شهدا نباشند و مباحثی که لازم بود را اضافه کردند.

نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی، خشکسالی را یکی از بحران های روز کشور دانست و ادامه داد: امروز علاوه بر خراسان جنوبی، مردم دیگر نقاط کشور هم با این بحران مواجه هستند تا جایی که برای حل بحران آب، نمایندگان 100 میلیون دلار هزینه تامین آب را مصوب کرده اند.

دکتر هاشم زهی، پیگیری درخواست های مردم از جمله در موضوعاتی از قبیل گازرسانی، توسعه جاده ای، ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی مناطق مختلف کشور را از دیگر اهداف و وظایف نمایندگان هر حوزه انتخاباتی برشمرد و تاکید کرد: چنانچه اصل بر اجرای عدالت در کشور باشد، مناطق محروم باید بیشتر مورد توجه مسئولین قرار گیرند و اگر غیر از این باشد مناطق توسعه یافته روز به روز توسعه یافته تر و مناطق محروم روز به روز محروم تر می شوند.

وی با تاکید بر اینکه برای پروژه هایی که رو به اتمام است به ویژه در مناطق محروم باید اعتبار کافی در نظر گرفته شود، گفت: از ابتدای امسال اعتباری اختصاص نیافته و اگر این روند پیش برود مناطق محروم، محروم تر می شوند.

نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی سپس افزود: ما نیز حسب نیازهای منطقه و مردم، بحث ضرورت زیرساخت ها، رفع فوری مشکلات تولیدکنندگان و نقایص مربوط به زیرساخت ها در مناطق کویری را در حوزه های مختلف پیگیری کردیم و هرجا که لازم بوده در بحث های استیضاح نیز وارد عمل شده ایم.

دکتر هاشم زهی گفت: گازرسانی به نهبندان یکی از پروژه های اولویت دار ما بوده و هست و با تسهیلاتی که داشتیم، تکمیل گازرسانی به سربیشه را هم تضمین کردیم.

وی ادامه داد: تاکنون اقدام عملی نسبت به شروع طرح گاز رسانی به نهبندان صورت نگرفته این در حالی است که خوشبختانه بسیاری از روستاهای کشور از نعمت گاز شهری برخوردار هستند.
نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی افزود: در سفر رئیس جمهوری به خراسان جنوبی مقرر شد گاز رسانی به نهبندان از طریق CNG تامین شود. اما نهبندانی ها به این دلیل که گاز را علاوه بر مصارف خانگی برای واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی نیز نیاز دارند در مطالبه ای از مسئولان استانی و کشوری با گازرسانی از طریق CNG مخالفت کردند.
وی زمان بر بودن طرح گاز رسانی و نیاز به اعتبار کلان را مهم ترین مشکل انتقال گاز با خط لوله از شهرستان سربیشه ذکر کرد و گفت: در حال حاضر خواسته اصلی مردم نهبندان تامین گاز شهری از سربیشه است که اقدام خاصی صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: شرکت گاز، تامین گاز نهبندان از طریق خط لوله و منتفی شدن به وسیله CNG را از جمله دلایل تاخیر در شروع کار ذکر می کند.
دکتر هاشم زهی افزود: تاکنون تنها مطالعات گازرسانی شهر نهبندان انجام شده اما مسئولین استانی تا اتمام مطالعات تمام پروژه، حفاری را آغاز نمی کنند!! در حالی که باید کار شروع پروژه برای مناطقی که مطالعات آن انجام شده آغاز شود؛ چراکه انجام کار مطالعاتی برای سایر مناطق زمان زیادی را می‌طلبد و ما نیز پیگیری های جدی در این زمینه انجام می دهیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو مجلس شورای اسلامی، گفت: کم کم تنور انتخابات گرم می شود و ممکن است برخی حرکاتی انجام دهند تا زحمات نمایندگانی که فکر و ذهنشان مشغول کار مردم است به بیراهه کشانده شوند. بنابراین از همه شهروندان عزیز می خواهیم که به بحث های حاشیه ای نپردازند و بگذارند نمایندگان کارشان را انجام دهند و روحیه نشاط و امید بین مردم تقویت شود و فرمایشات مقام معظم رهبری در جامعه محقق شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار