کد خبر: ۱۳۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰ 28 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان: مهمترین رویدادهای خبری که از سی ام آبان تا ششم آذرماه جاری در گیلان اتفاق افتاد، تاکید استاندار بر فراهم سازی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور، پایان یازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان با 22 میلیارد ریال فروش، آغاز تعویض خط لوله های انتقال گاز سراسری آستارا، وقوع حریق در جنگل های شهرستان های رودبار و رضوانشهر و تخصیص 53 درصد از اعتبارات سفر استانی دولت به گیلان بوده است.

* کشته شدن چهار نفر بر اثر آتش سوزی یک واحد مسکونی در کومله لنگرود
بر اثر آتش سوزی یک واحد مسکونی در کومله شهرستان لنگرود در شرق استان گیلان، چهار نفر جان خود را از دست دادند.
رییس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی کومله لنگرود در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: این حادثه بامداد شنبه اتفاق افتاد که با اعزام آتش نشانان به منطقه، به علت بافت چوبی ساختمان، بعد از حدود دو ساعت، آتش مهار شد.
محمد خجسته افزود: در این آتش سوزی ، چهار نفر شامل دو زن 92 و 50 ساله، دختر 10 و مرد 45 ساله به علت خفگی ناشی از دود زیاد و نشت گاز، جان خود را از دست دادند.

* تلاش گیلان برای قرارگرفتن جزو 10 استان برتر کشور در حوزه اشتغال
استاندار گیلان گفت: در تلاش برای قرار گرفتن گیلان جزو 10 استان برتر کشور در بخش اشتغال هستیم و برای این مهم، برنامه داریم. محمدعلی نجفی پس از بازدید از سه طرح صنعتی درحال ساخت در شهر صنعتی رشت و روستای دوگور صومعه سرا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از بحث های مهم، اشتغالزایی است و لازمه تحقق این مهم، توجه و رسیدگی به بخش هایی همچون صنعت، کشاورزی، گردشگری، خدمات و تجارت است. وی بیان داشت: با توجه به جدیدترین آماری که طی روزهای گذشته اعلام شده، گیلان در سه ماه تابستان امسال با نرخ بیکاری 11 و دو دهم درصد، رتبه هفدهم را در کشور کسب کرده است.

* تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور در گیلان
استاندار گیلان در دهمین نشست ستاد انتخابات استان گفت: تمهیدات لازم برای فراهم کردن زمینه های برگزاری انتخاباتی پرشور در گیلان اندیشیده شده است. محمدعلی نجفی افزود: ستاد انتخابات استان با بهره گیری از توان همه دستگاه های اجرایی، امکانات و بسترهای لازم برای برگزاری انتخابات پرشور را فراهم کرده است.

* پایان یازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان با 22 میلیارد ریال فروش
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: یازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان با 22 میلیارد ریال فروش به کار خود پایان داد. فیروز فاضلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پنج میلیارد ریال از رقم یادشده مربوط به فروش بن کارت الکترونیک بوده که در این نمایشگاه از طریق بانک عامل به فروش رسیده است و میزان فروش کتاب امسال نسبت به سال گذشته پنج میلیارد ریال افزایش داشته است. وی اظهار کرد: 135 هزار نفر طی یک هفته بازگشایی از این نمایشگاه بازدید کردند که این رقم نسبت به نمایشگاه پیشین بیش از 13 هزار نفر افزایش داشته است.

* اجرای سراسری طرح نذر خون در گیلان برای دومین سال
مدیرکل انتقال خون استان گیلان گفت: از آغاز اجرای طرح نذر خون در گیلان تاکنون، یک هزار و 200 نفر در این طرح مشارکت کرده اند. علی داوودی افزود: این تعداد پس از ثبت نام در طرح نذر خون و فراخوان از آنها برای اهدای خون اقدام کرده اند. وی با اشاره به اجرای این طرح سراسری برای دومین سال در گیلان، اظهار کرد: این طرح با شعار نذر خون، تصمیم آگاهانه و اهدای خون مسئولانه از (تاسوعا) همزمان با سراسر کشور در استان گیلان آغاز شده و تا اربعین حسینی ادامه دارد.

* آغاز تعویض خط لوله های انتقال گاز سراسری آستارا پس از 47 سال
فرماندار بندر آستارا از آغاز تعویض خط لوله های انتقال گاز سراسری پس از 47 سال در این شهرستان سراسری خبر داد. سیروس شفقی اظهار کرد: پس از پیگیری های مکرر در خصوص تحقق آرزوی دیرینه مردم منطقه پس از 47 سال، عملیات تعویض چهار هزار و 300 متر از خط لوله های انتقال گاز سراسری کشور در منطقه بخش لوندویل آغاز شد.

* ضرورت بهره مندی از صنعت گردشگری بجای نفت
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بر ضرورت آمادگی و برنامه ریزی برای ورود گردشگران خارجی به استان در دوره پسا تحریم تاکید کرد. رضا علیزاده در حاشیه برگزاری نشست انجمن جامعه هتلداران با موضوع پسا تحریم و آمادگی برای ورود گردشگران خارجی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گردشگری فرهنگ است و این فرهنگ می بایست در گیلان بعنوان یک استان توریستی نهادینه شود. وی اظهار کرد: بهره مندی از صنعت گردشگری بجای نفت می بایست با برنامه ریزی و هدف گذاری از شعار خارج و به واقعیت تبدیل شود.

* تقویت تشکل های بخش خصوصی از مهم ترین راهکارها در تقویت اقتصاد است
مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تقویت تشکل های بخش خصوصی، یکی از مهم ترین و اثرگذارترین راهکارها در تقویت اقتصاد کشور است.
کاظم سلیمی در نشستی با مدیران شرکت های پخش استان گیلان با بیان این مطلب اظهار داشت: لایحه پیشنهادی راهبردها و برنامه های زیرساختی نظام تجاری و بازرگانی در کشور در حال آماده سازی است.

* اطفاء آتش سوزی های پراکنده در جنگل های گیلان
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: بر اثر وزش بادگرم، بخش هایی از جنگل های شهرستان رودبار دچار آتش سوزی شده بود که این آتش سوزی ها تا بامداد پنجشنبه خاموش شدند.
سرهنگ اصغر اکبری افزود: بخش هایی از جنگل های طالکو در بخش خورگام از توابع شهرستان رودبار دچار آتش سوزی شده بود که با همکاری اهالی مهار شد. وی خاطرنشان کرد: جنگل های دارستان بخش مرکزی شهرستان رودبار نیز به میزان دو هزار متر، دچار آتش سوزی شد که خاموش کردن این آتش سوزی، تا ساعت چهار بامداد امروز به طول انجامید.

* نوبخت: تمامی اعتبار سفرهای استانی رئیس جمهوری تخصیص می یابد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سیاست اعلام شده از سوی رئیس جمهوری و دولت مبنی بر اجرای تعهدات سفر به استان ها را بسیار روشن خواند و گفت: اعتبارات سفرها در زمان خاص و متناسب با آن پروژه به صورت 100 درصد تخصیص پیدا می کند.
محمدباقر نوبخت در نشست پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری به گیلان افزود: 25هزار میلیارد تومان از ابتدای امسال تا بیست و هشتم آبان ماه، برای تحرک بخشی به اجرای پروژه های عمرانی کشور پرداخت شده است.
وی ادامه داد: 18 هزار و 527 میلیارد تومان از این مبلغ، از محل اعتبارت تملک دارایی سرمایه ای و مابقی نیز از ماده 10 و 12 و دیگر منابع خزانه برای تحرک بخشی به اجرای پروژه های عمرانی کشور پرداخت شد. نوبخت با بیان اینکه سیاست اعلام شده از سوی رئیس جمهوری و دولت مبنی بر اجرای تعهدات سفر به استان ها بسیار روشن است، تصریح کرد: اعتبارات سفرها در زمان خاص و متناسب با آن پروژه به صورت 100 درصد تخصیص پیدا می کند.

* استاندار گیلان: 53 درصد از اعتبارات سفر دولت تخصیص یافته است
استاندار گیلان گفت: تاکنون 53 درصد از اعتبارات مصوب سفر دولت به استان، تخصیص یافته است.
محمدعلی نجفی در نشست پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری به گیلان افزود: تمام توان برای اجرای تعهدات سفر در استان به کار گرفته شده است. وی ادامه داد: از مبلغ 796 میلیارد تومان اعتبارات مصوب، تاکنون 419 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

* حریق در جنگل های ویسادار رضوانشهر مهار شد
فرماندار رضوانشهر گفت: با کمک تمامی عوامل امدادی و نیروهای مردمی، آتش در جنگل های منطقه گردشگری ویسادار این شهرستان مهار شد. حمیدرضا امام پناهی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: آتش سوزی مهیب که از پنجشنبه شب در جنگل های منطقه ویسادار واقع در پره سر رضوانشهر آغاز شده بود، پس از چندین ساعت تلاش بی وقفه همه نیروهای امدادی و مردم منطقه، مهار شد.

* تشییع پیکر جانباز دوران دفاع مقدس در آستانه اشرفیه
پیکر پاک سجاد قربانی جانباز دوران دفاع مقدس، روز جمعه در میان حزن و اندوه مردم آستانه اشرفیه در این شهرستان تشییع و به خاک سپرده شد. پیکر شهید سجاد قربانی جانباز سرافراز دوران پرافتخار دفاع مقدس با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم، روز جمعه پس از اقامه نماز در آستانه اشرفیه تشییع شد. شهید سجاد قربانی از جانبازان دوران دفاع مقدس و خیرین مدرسه ساز بود که روز پنجشنبه پس از سال ها تحمل سختی و مرارت های ناشی از عوارض حمله شیمیایی دشمن در دوران جنگ تحمیلی، در بیمارستان مسیح دانشوری تهران به خیل عظیم شهدا پیوست.

* پایان مسابقات اسکواش قهرمانی لیگ برتر مردان با صدرنشینی شهرداری تهران
مرحله پایانی از دور رفت چهارمین دوره رقابت های اسکواش لیگ برتر قهرمانی مردان کشور ، عصر جمعه با صدرنشینی تیم شهرداری تهران در رشت پایان یافت. در این مرحله ، 24 بازیکن این رشته ورزشی در قالب شش تیم برنج سفره گیلان، شهرداری تهران ، ایران رادیاتور تهران ، مناطق نفت خیز جنوب آبادان، آران و بیدگل کاشان و گرک یزد حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار