کد خبر: ۱۳۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳ 21 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

مهمترین رویدادهای خبری که از بیست و سوم تا بیست و نهم آبان ماه جاری در گیلان اتفاق افتاد، برگزاری اولین همایش کشوری یادبود قربانیان حوادث جاده ای، بررسی راهکارهای کنترل و مقابله با گیاه مهاجم سنبل آبی، سفر هیأت گیلانی به ریاست استاندار به جمهوری آذربایجان و دیدارهای محمدعلی نجفی با مقام های این کشور و نیز گشایش یازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان بوده است.

* برگزاری اولین همایش کشوری یادبود قربانیان حوادث جاده ای در رشت
اولین همایش کشوری یادبود قربانیان حوادث جاده ای، روز شنبه بیست و سوم آبانماه در مجتمع فرهنگی زیباکنار رشت برگزار شد.
این همایش کشوری به مناسبت روز جهانی یادبود قربانیان حوادث جاده ای ، از سوی مرکز تحقیقات تروما جاده ای دانشگاه علوم پزشکی گیلان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و استانداری گیلان برگزار شد.
سومین یکشنبه نوامبر هر سال از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با عنوان روز جهانی یادبود قربانیان حوادث جاده ای نامگذاری شده و بیایید هم اکنون به حوادث جاده ای نه بگوییم شعار امسال این همایش بود.
* وزش تندبادی با سرعت 72 کیلومتر بر ساعت در غرب گیلان
تندبادی با سرعت 72 کیلومتر بر ساعت، آستارا و مناطق غرب گیلان را در نوردید و به درختان و بناهای در حال ساخت خساراتی وارد کرد.

* برگزاری جلسه بررسی راهکارهای کنترل و مقابله با گیاه مهاجم سنبل آبی
عضو هیأت علمی پژوهشکده آبزی پروری دانشگاه شاهد تهران با تاکید بر ضرورت اتخاذ راهکارهایی اصولی برای مقابله با گسترش رشد گیاه سنبل آبی گفت: اگر به موقع اقدام نکنیم، شاهد فاجعه ای دیگر در تالاب انزلی خواهیم بود.
یوسف فیلی زاده در جلسه بررسی راهکارهای کنترل و مقابله با گیاه مهاجم سنبل آبی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در رشت، با اشاره به تاریخچه و خسارت های این نوع گیاه اظهار کرد: خسارت به قایقرانی و تاسیسات، کشاورزی و اکو سیستم های طبیعی از مضرات گیاه سنبل آبی است.
* سفر هیأت گیلانی به ریاست استاندار به جمهوری آذربایجان
استاندار گیلان در آستانه سفر به جمهوری آذربایجان گفت: با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید و فرصت های به وجود آمده، اهتمامی جدی به تقویت روابط با جمهوری آذربایجان داریم.
محمدعلی نجفی با اشاره به فرصت مناسب ایجاد شده برای استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه ایران در حاشیه دریای خزر پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی اظهار کرد: فرصت مناسبی برای استان گیلان به دلیل داشتن پتانسیل مرزهای دریایی و زمینی و علاقمندی بین تاجران و صاحبان صنایع و مدیران بنگاه های اقتصادی بوجود آمده تا بتوانند تعاملات سازنده و ارتباط قوی بین گیلان با کشورهایی همچون جمهوری آذربایجان برقرار کنند.
* کاهش صید ماهیان استخوانی در آب های گیلانی دریای خزر
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گیلان از کاهش 36 درصدی صید ماهیان استخوانی خزر در حوزه این استان خبر داد.
اکبر ایلدرم اظهار کرد: از ابتدای شروع فصل صید در گیلان، 248 تن انواع ماهیان استخوانی توسط حدود چهار هزار صیاد عضو 51 شرکت تعاونی صید شد.
وی افزود: 80 تن از این میزان ماهی سفید، 158 تن کفال و 10 تن سایر گونه ها بود که 55 میلیارد ریال ارزش اقتصادی فروش آن بود.
* گشایش یازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان در رشت
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی معاون امور قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین گشایش یازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان با تاکید بر اهتمام به ارتقای دانایی در جامعه گفت: این وزارتخانه در خدمت اهداف بلند حوزه نشر و کتاب است.
وی هفته کتاب و کتابخوانی را هفته یادآوری دانایی دانست و اظهار کرد: هیچ کشوری بدون علم و دانایی به مقامی نمی رسد.
* پیام استاندار گیلان به همایش تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان
استاندار گیلان در پیامی به همایش تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: محکم ترین پیوندها بین کشورها ، پیوندهایی است که بوسیله مردم و آحاد جامعه بویژه تاجران و بازرگانان ایجاد شود.
استاندار گیلان در پیام خود به این همایش، با اشاره به اینکه با آغاز به کار دولت یازدهم سیاست توسعه روابط با کشورهای مختلف جهان بویژه همسایگان مسلمان در اولویت قرار گرفت، خاطرنشان کرد: حل و فصل اختلافات هسته ای و تصویب توافق هسته ای نیز نشانگر عزم دولت و ملت ایران در برپایی تفاهم و تعاملی نوین با کشورهای دنیا و نشانگر آغاز فصل نوینی از توسعه روابط گسترده اقتصادی با کشورهای مهم دنیا بویژه همسایگان است.
همچنین نخستین نمایشگاه توانمندی های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با محوریت گیلان با حضور استاندار گیلان، سفیر کشورمان و جمعی از مقامات جمهوری آذربایجان در باکو گشایش یافت.
در این نمایشگاه 20 شرکت از گیلان و 17 شرکت از دیگر استان های کشور تازه ترین خدمات و تولیداتشان را در زمینه خدمات مهندسی ، مصالح ساختمانی، تولیدات پتروشیمی و صنایع سلولزی به نمایش گذاشتند.
* گشایش نمایشگاه های کتاب در 270 مدرسه گیلان
سیده حمیرا ذکی پور معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان از گشایش نمایشگاه های کتاب در 270 مدرسه استان خبر داد و گفت: 270 نمایشگاه کتاب در 270 مدرسه مقطع ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه استان گیلان برپا شده است.
وی بیان کرد: در این نمایشگاه ها 250 عنوان و حدود 13 هزار و 500 جلد کتاب به نمایش و فروش گذاشته شده است.
*تجلیل از صادرکنندگان نمونه منطقه آزاد انزلی
علی اکبر غنجی مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه منطقه آزاد انزلی گفت : 35 درصد حمل و نقل دریای خزر در اختیار ناوگان ملی ایران است.
وی با تاکید بر اینکه امروز اقتصاد برون نگر می تواند ما را از بن بست و رکود خارج کند، افزود: نگاه ما به افزایش صادرات، واردات و ترانزیت برای افزایش ارزش افزوده است .
* دیدارهای استاندار گیلان با مقام های جمهوری آذربایجان
استاندار گیلان در دیدار با وزیر حوادث غیرمترقبه جمهوری آذربایجان، با ابلاغ سلام گرم وزیر کشور ایران، به اراده رئیسان جمهوری دو کشور بر تقویت مناسبات دو طرف اشاره و اظهار کرد: با توجه به علاقه مندی رئیسان دو جمهوری و وجود زمینه های مناسب در سال گذشته، بیش از 40 هیات عالی رتبه بین دو کشور مبادله شده است.

* کاهش بیش از 15 درصدی غرق شدگان در سواحل استان های شمالی
جانشین قائم مقام وزیر در هیات بازرسی از سواحل وزارت کشور گفت: امسال در استان های شمالی، بیش از 15 درصد کاهش غرق شدگان داشته ایم.
علی ملازاده در جلسه ارزیابی عملکرد کارکردهای ستاد ساماندهی سواحل دریای گیلان در رشت بیان داشت: در استان های شمالی کشور امسال با بیش از 15 درصد کاهش غرق شدگان روبرو بوده ایم که این رقم، در استان گیلان حدود 40 درصد نسبت به سال گذشته کمتر بوده است.

* برگزاری دور رفت رقابت های اسکواش قهرمانی لیگ دسته اول و لیگ برتر بانوان کشور در رشت
دور رفت رقابت های اسکواش قهرمانی لیگ دسته اول بانوان در گروه منطقه شرق کشور شامل تیم های گیلان ، هیات کرمان ، ستارگان کویر کرمان و تیم قلهک تهران با حضور 20 ورزشکار در قالب چهار تیم در رشت برگزار شد.
در این دور از این مسابقات، تیم ستارگان کرمان با کسب 9 امتیاز، تیم گیلان با هفت امتیاز و قلهک تهران با پنج امتیاز اول تا سوم شدند. دور برگشت مسابقات لیگ دسته اول اسکواش بانوان کشور تا پایان سال در جزیره کیش برگزار می شود.
دور رفت مسابقات لیگ برتر اسکواش بانوان کشور نیز با حضور تیم هایی از استان های گیلان ، تهران، آذربایجان شرقی، اراک، اصفهان، گلستان و سیستان و بلوچستان با شرکت 35 بازیکن در قالب هفت تیم در رشت برگزار شد.
در این دور از این مسابقات، تیم های شهرداری تهران، گلستان و اصفهان با 9 امتیاز و تفاضل گیم برده بیشتر نسبت به باخته، به ترتیب در رده های اول تا سوم این مسابقات قرار گرفتند. همچنین تیم گیلان با پنج امتیاز، تیم های اراک و آذربایجان شرقی با چهار امتیاز و سیستان و بلوچستان با یک امتیاز رده های بعدی جدول را تصاحب کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار