بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۱۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۰ 19 November 2015

روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود


پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


آخرین شنیده ها از فضای سیاسی استان

خزرانلاین نوشت: بشنوید از تالار داری که به یک باره سر از رسانه درآورده است تا شهرداری که برائت نامه اش را درباره برخی اتهامات منتشر کرد. از خیز وکیل الدوله برای استفاده از امکانات دولتی در انتخابات پبش رو تا شرط عجیب برای استخدام در یک بیمارستان!

این روزها شنیده های جالبی از گوشه و کنار استان به گوش می رسد که برخی از آنان را می توان با خوانندگان در میان گذاشت:

 
شنیده شده است مسئولان یک بیمارستان در گیلان که از یک عنوان جعلی برای تبلیغ بیمارستان خود استفاده می نمایند، از پرستاران خانم این بیمارستان می خواهند تا با بیماران خارجی احساس راحتی داشته باشند!! گویا رئیس این بیمارستان توجه خاصی به وضعیت ظاهری پرسنل خانم این بیمارستان داشته و از آن ها می خواهد حتما در محیط کار از وسایل آرایشی استفاده نمایند.

گفتنی است استفاده از لباس های تنگ و چسبان از جمله شروط به کارگیری در این بیمارستان بوده و مدیریت این بیمارستان سعی می کند با استفاده از عناوین جعلی و دکوراسیون هتل مانند و استفاده از پرسنل بدحجاب، هزینه های سرسام آور این بیمارستان را توجیه نماید!


گفته می شود جناب خاخورزا اخیرا از یک رسانه به دلیل نشر اکاذیب شکایت کرده است. از آن جایی که دایی جناب خاخورزا نیز یکی از شاکیان حرفه ای از رسانه ها می باشد، به استناد ضرب المثل "حلال زاده به دایی می رود" دیگر در حلال زاده بودن خاخورزا شکی وجود ندارد! البته در این خاندان شاکیان دیگری نیز وجود دارد، که به زودی از آنان رونمایی می شود.


شنیده ها حکایت از آن دارد که یکی از نمایندگان فعلی که چندی پیش خبر به راه اندازی کارناوال دانش آموزی در استقبال از وی، رسانه ای شده بود، مدیران استان را مجاب می کند که پس از برگزاری مراسم زیارت عاشورا، تمهیدات لازم را برای سخنرانی وی در نمازخانه اداره فراهم آورند. این نماینده که چندی پیش مفتخر به دریافت نشان وکیل الدولگی هم شده بود، این دوره زودتر از رقبا تبلیغات زودهنگام انتخاباتی خود را آغاز کرده است.


از شهرداری هم خبر می رسد یکی از مدیران این سازمان که بیشتر از آن که به عنوان یک مدیر شهرداری شهره باشد، به عنوان یک تالار دار شناخته می شود و چندی پیش اخباری مبنی بر ارتباط بسیار نزدیک!! وی و یکی از مدیره ها در رسانه ها منتشر شده بود، مدتی است به عنوان اسپانسر یک سایت خبری فعالیت می کند و علی رغم تهیه دفتر برای استقرار این سایت، بودجه لازم را برای این رسانه در حمایت همه جانبه از شهردار فراهم می آورد هر چند وی همیشه ارتباط خود را با این سایت تکذیب می نماید. در آینده بیشتر در خصوص این مدیر و توانمندی هایش در برخی موارد!! خواهیم نوشت.


شنیده شده است شهردار یکی از شهرهای شرق استان در کارنامه کاری خود با اتهام عضویت در فرقه ضاله اهل حق یا علی اللهی روبرو بوده است. جالب آن که دامنه این اتهامات به قدری گسترده شد که وی در وبلاگ خود برائت نامه ای را در این خصوص منتشر نمود. البته گویا جناب شهردار علاقه خاصی بر عدم حضور در محل کار دارد تا آن جا که هم اینک هم یکی از بزگترین انتقادات در خصوص وی حضور مداوم در یکی از استان های همجوار می باشد.

در آینده بیشتر در خصوص عملکرد آقای شهردار در یکی از شهرهای کوچک و شائبه های عملکرد مالی وی در آن زمان خواهیم نوشت.


گفته می شود رئیس شبکه بهداشت یکی از شهرهای شرقی استان نیز اخیرا اقدام به اجاره ساختمانی برای استقرار مرکز بهداشت نموده است که در نوع خود بسیار جالب است. اگر از قدمت 50 ساله این ساختمان بگذریم، گویا خانواده ای در راهرو این ساختمان در واحدی کوچک به صورت مسکونی زندگی کرده و البته برخی از پرسنل شبکه بهداشت هم علاقه خاصی به کفتر پرانی دارند تا آن جا که قفس بزرگی شامل انواع کبوتر در بام این ساختمان تعبیه شده است!




دروازه‌بان سابق ملوان انزلی درگذشت

فارس نوشت: «عزیز پیرزاد» دروازه‌بان سابق تیم فوتبال ملوان انزلی به دلیل عارضه مغزی درگذشت.

عزیز پیرزاد دروازه‌بان نام‌آشنای تیم فوتبال ملوان انزلی امروز به دلیل عارضه مغزی درگذشت.

پیرزاد سه روز گذشته به دلیل عارضه مغزی به کما رفته بود که امروز تسلیم مشیت الهی شد و دعوت حق را لبیک گفت.




حضور اکبر اکسیر در نمایشگاه کتاب گیلان

تابناک گیلان: فیروز فاضلی ظهر امروز در جریان بازدید از یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان گفت: امسال نمایشگاه کتاب با حضور اکبر اکسیر و رضا امیرخانی رونق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه با همت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و حمایت حوزه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است، افزود: در این نمایشگاه ۳۴۵ ناشر از سراسر کشور در ۲۰۸ غرفه حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه ناشران مذکور ۳۴ هزار عنوان کتاب در عناوین مختلف ارائه می‌کنند، تصریح کرد: ۲۵ ناشر از گیلان در این نمایشگاه حضور دارند.

وی از دوستداران و علاقه‌مندان به کتاب خواست: کتاب مورد علاقه خود را با حداقل تخفیف ۳۰ درصد از نمایشگاه مذکور خریداری کنند.

به گفته فاضلی، نمایشگاه کتاب گیلان با حضور اکبر اکسیر شاعر طنزپرداز آستارایی، رضا امیرخانی نویسنده و منتقد ادبی، بیوک ملکی شاعر کودک و نوجوان و جمعی دیگر از اساتید کشور رونق می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در مدت هفت روز برپایی نمایشگاه، برنامه‌هایی از جمله نشست‌های تخصصی و آسیب‌شناسی در حوزه‌های فرهنگ، خانه و خانواده، عفاف و حجاب، دفاع مقدس، فرق و مذاهب برگزار می‌شود.

این مسئول برگزاری نشست‌های کارآفرینی و شیوه‌های نوین مطالعه، جلسات شعرخوانی، رونمایی و نقد کتاب، مسابقات نقاشی و کاردستی، کارگاه خاطره نویسی و … با حضور اساتید برجسته کشوری و استان را از برنامه‌های جانبی نمایشگاه مذکور ذکر کرد.

وی یادآور شد: برنامه‌های جانبی یازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار می‌شود.

یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان از ۲۵ آبان گشایش یافت و تا یکم آذرماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان در کیلومتر پنج جاده رشت به تهران دایر است.




 حسادت و کینه ورزی مشکل اصلی ورزش گیلان ؟!

گیلان24 نوشت: اینکه یک عنصر فرهیخته ورزش که صدها سفر برون مرزی را تجربه کرده، از عمده ترین مشکلات ساختاری یک استان تحت عنوان حسادت ،کینه ورزی و خودزنی مردم آن یاد کند و بگوید این سه پدیده، آفت توسعه ورزش گیلان هستند،خود یک پدیده غیر کارشناسی و غیر علمی نیست !؟

محمد پور بی بالان / بعد هم در تایید سخن خود به چندین نامه پراکنی برای وزارت که شاید بعضا منطقی و از سر دلسوزی و دردرمندی بوده اشاره کند، برون رفتی از مشکل و بحران یک ساختار است ؟

حرف حساب ما این است که اساسا فرهیختگان جامعه باید در بیان هر نگرشی با استفاده از زبان آمار و داده های علمی ثابت کنند که چگونه است که مثلا50 درصد از مردم گیلان در حوزه ورزش حسود و کینه توز هستند ،یا 30درصداز مردم گیلان هنوز حکم مدیر خشک نشده به مرکز کشور نامه پراکنی می کنند و با تخریب و خدشه برساختاریک تشکیلات، توسعه استان را دچار خلل و بحران می کنند.

    سپس با آمار ثابت کند که مثلا استان اصفهان که این همه توسعه صنعتی و فرهنگی داشته با استان بوشهر که غرق در نعمات زیر و روزمینی است و به این همه فلاکت توسعه ای دچار شده درصد حسادت وکینه توزی شان  بیشتر و یا کمتر است .

بعد اینکه آیا اصولا زبان آمار می تواند تبیین کند که چون مردم استان گیلان حسودترند پس عقب مانده ترند یا پروژه باند بازی بخشی ازآقایان در مسیر ادعای مدنی گری و دموکراتیک منشی و یا خشک مقدسی ای هست که با جریان سازی درامور وحاکمیت تفکرآنکه هر که با ما نیست پس بر ما هست ، آفت توسعه اند ؟

موضوع بسیار پیچیده در این بحث آن است که چگونه می شود بسیاری از این فرهیختگان کارشناس که نمایندگی هیچکسی را ندارند و در ساختار ورزش استان هم پستی را اشغال نکرده اند یک دوست و رفیقی را برای تصدی فلان منصب سفارش می دهند و بعضا با بچه های خاص می بندند و با فشار  تحمیل می کنند ،کاری خوب انجام می دهند و بعد اگر نماینده اي از نمايندگان مجلس چنين کند ،کاری مسموم کرده و سم ورزش شده است ؟!

   البته که هر دوی این کارها قبیح و خارج از اصول انسانی است ،اما بنظرحالا که شکلی ازمدرنیته وشمایل یقه سفیدها خوش منظر شده وآنگاه سیم دزد را در تلویزیون شطرنجی می کنند، باید بسیاری از پدر سوختگی ها و تخلفات شیک اداری و غیره را به نام سیاست و الزامات آن به خورد مردم داد وبه این نو رسته های مدرن با دیده احترام نگریست .

    در مبادی دیگر باید به نمایندگان مجلس اشاره کرد که ادعا شده اینان سم ورزش استان هستندوبا مداخله در چگونگی چینش مدیران  منافع یک شهر و استان را به مخاطره می اندازند .

    باز هم بنظر می رسد این دیدگاه نیازمند واکاوی و بازنگری عمیق است که آیا تنها نمایندگان استان گیلان هستند که با ورود بی ضابطه مخل توسعه اند ونمایندگان و مردم استان هایی چون سیستان ، بوشهر ، لرستان واراک که روند توسعه اشان از گیلان کندتر است حسودترند؟، یا اصفهانی ها وتبریزی ها و اخیرا استان های تازه تاسیسی چون اردبیل که از جهت زیر ساخت ها بر ما پیشی گرفته اند، حسود نبوده و سم هم تزریق نمی کنند؟

می بینیم که تناقض در گفتار و فرافکنی دراین موضوع به حدی است که اگر چه دردی و تنگنایی را بیان کرده ،اما چون راهکار آن در ساختار فرهنگی جامعه بوده و این فرهنگ سازی در هیاهوی رسانه ای بسیار منحرف کننده می نماید لذا مستلزم زمان و حضور گسترده همه ی طیف ها بدوراز منویات شخصی می باشد.     

شک نیست که برای نهادینه شدن فرایند توسعه درهرعرصه ای از فعالیت های اجتماعی بایداز شایسته ترین ها استفاده کرد تا برهدر رفت منابع مالی و نیروی انسانی خلاق و کارآمد مدیریت شود .

این میسور نخواهد بود مگر آنکه سیاست بازی ، تحزب گرایی و منیت های شخصی اولی بر خواست ملی نباشد و فرایند شکل گیری و نهادینه شدن فرهنگ های پسندیده ای چون راست گویی برغم عدم تامین منافع شخصی مان ،در راس همه ی امورآحاد جامعه قرار گیرد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
خیلی جالبه که اقای فاضلی تلاش های دیگران رو به نام خودش سند میزنه

جناب فاضلی نمایشگاه کتاب شما افتضاح است

بازم دم کتابخانه ها گرم که از سه تا ادم درست و حسابی دعوت کرد تا بیان نمایشگاه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار