به بهانه برگزاری دهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی :
دهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی 25 آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه بین اللمللی بیرجند درحالی برگزار می شود که به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی سرانه مطالعه در استان خراسان جنوبی 2 الی 12 دقیقه است .
کد خبر: ۱۲۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰ 03 November 2015

دهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی 25 آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه بین اللمللی بیرجند درحالی برگزار می شود که به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی سرانه مطالعه در استان خراسان جنوبی 2 الی 12 دقیقه است .

به گزارش تابناک ، احمد محبی در نشست خبری‌ برگزاری این نمایشگاه را یک اتفاق بزرگ فرهنگی دراستان خواند که با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفی ناشران توانمند استان و کشور به مردم راه اندازی می گردد .

محبی با ارائه یک آمارمقایسه ای نسبت به سرانه مطالعه در ایران و سایر کشورها افزود : سرانه مطالعه در کشورهایی مانند ژاپن 90 دقیقه و انگلستان 55 دقیقه می باشد که این سرانه مطالعه در استانی فرهنگی مانند خراسان جنوبی بسیار پایین است .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال نمایشگاه در دو شیف فعال است، گفت: ساعات کار نمایشگاه کتاب امسال در شیفت صبح از ساعت 9 تا 12 و عصرها از ساعت 15:30 تا 21 شب است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در کنار کمیت کیفیت برگزاری نمایشگاه مد نظر می باشد افزود : در این راستا از فروش کتاب‌هایی که در دیگر نمایشگاهها به فروش نرفته است و یا در استان امکان دسترسی به آن وجود دارد ممانعت به عمل می‌آید.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه در مجموع 30 درصد تخفیف اعمال می‌شود، تصریح کرد: 20 درصد مربوط به فرهنگ و ارشاد و 10 درصد تخفیف مربوط به ناشران میشود بنابراین فرصت مناسبی برای تهیه کتاب است که به عقیده برخی کتاب جزو کالاهای گران محسوب می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای افزایش توان خرید مردم 600 میلیون ریال یارانه حمایتی پرداخت میشود، خاطرنشان کرد: علاقمندان برای خرید کتاب و برخورداری از تخفیف خرید میتوانند کارتهای الکترونیکی کتاب را از شعب بانک صادرات خریداری کنند.

محبی با بیان اینکه در استان 40 باب کتابفروشی، 16 باب انتشارات و دو نمایندگی نشر فعالیت میکنند، گفت: در این نمایشگاه غرفه تازههای کتاب استان دایر میشود که در این غرفه تمام محصولات چاپ شده در استان ارائه خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به حضور خراسان جنوبی در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات که از 16 تا 22 آبان‌ماه جاری در مصلی بزرگ تهران برگزار می‌شود، افزود: تلاش می‌کنیم از این ظرفیت برای معرفی ظرفیت‌های خراسان جنوبی استفاده کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار