معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در سال‌های اخیر تلاش‌های خوبی برای سوق دادن امکانات به سمت مناطق کمتر برخوردار مرکز استان انجام شده و توزیع عادلانه امکانات در شهرها مورد تاکید است.
کد خبر: ۱۰۹۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲ 06 February 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده روز دوشنبه در مراسم افتتاح زمین چمن مصنوعی دبیرستان برکت در منطقه مهرشهر بیرجند افزود: توزیع عادلانه امکانات بین مناطق شمال و جنوب شهر بیرجند مورد تاکید است و در این خصوص نگاه‌ها تغییر یافته و کارهای خوبی در حال انجام است.

وی عنوان کرد: مجتمع ورزشی شمال شهر بیرجند به‌زودی افتتاح می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد اما تلاش‌ها در راستای توزیع عادلانه امکانات باید بیشتر دیده شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر محرومیت‌ها و فاصله‌هایی از گذشته در بهره‌مندی از امکانات وجود داشته است، تلاش می‌کنیم با اجرای پروژه‌های جدید، کاستی‌ها رفع شود.

وی افزود: شهرداری بیرجند نیز به مناطق کم‌برخوردار توجه ویژه دارد و امید است در یک دهه آینده شاهد توزیع بهتر امکانات در همه مناطق شهری باشیم.

عباس‌زاده تاکید کرد: توسعه شهر باید به سمت نقاطی باشد که امکانات بیشتر متمرکز است اما اکنون الگوی شهری طوری است که مردم یک جا سکونت پیدا می‌کنند و بعد امکانات به آن سمت سوق داده می‌شود.

وی گفت: امکانات ورزشی هم به شکلی دیده شده که بتوان چند منظوره از آن استفاده کرد تا بهره‌وری بهتری حاصل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: هزینه‌های خدمات‌رسانی افزایش یافته لذا برای صرفه‌جویی در بیت‌المال باید نهایت استفاده از اماکن و فضاهای ایجاد شده را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انقلاب فرصت بسیار خوبی را برای کسب آموزش ایجاد کرد و ضریب نفوذ سوادآموزی در کشور افزایش جهشی داشته است افزود: حق آموزش در قانون پیش بینی شده و دولت و مجلس موظف هستند زمینه را برای آموزش تا مقطع متوسطه فراهم کنند.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه زمینه آموزش در همه نقاط کشور فراهم است گفت: اینها از برکت انقلاب اسلامی است و باید دستاوردها به خوبی بیان شود.

وی عنوان کرد: امسال علیرغم اینکه شاهد اغتشاشات بودیم، اما استقبال دانش‌آموزان از اعتکاف سه برابر سال گذشته بوده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: دانش‌آموزان از نسل انقلاب جلوتر هستند زیرا زمینه‌های خوبی برای تعلیم و تهذیب در کشور وجود دارد و اعتکاف دانش‌آموزی هم از برکات انقلاب اسلامی است که در ایجاد موج معنویت برای تربیت نسل جوان نقش موثری دارد.

وی بر لزوم هم‌افزایی در زمینه ورزش مدارس تاکید کرد و گفت: رتبه‌های خوبی در جامعه دانش‌آموزان وجود دارد که نیازمند توجه بیشتر است.

عباس‌زاده امروز در آیین افتتاح سه خانه محله شهرداری بیرجند هم گفت: اکنون به دوران بلوغ و پختگی انقلاب اسلامی رسیده‌ایم لذا در برابر این نعمت باید از فرصت خدمت بیشترین استفاده را ببریم و این مختص به یک دولت خاص نیست.

وی با بیان اینکه از هر فرصت برای خدمت به جامعه باید به بهترین شکل استفاده شود، تصریح کرد: ضمن استفاده از فرصت برای خدمت درست باید با هم‌افزایی و بکارگیری همه توانمندی‌ها و تجربیات ۴۴ سال گذشته حرکت دقیق‌تر و جدی‌تر در مسیر توسعه داشته باشیم.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: آنچه در ریل خدمت انجام گرفته اگر به خوبی بیان شود در جنگ روایت‌ها برنده خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت تصمیمات مسئولان و مدیران در نحوه بهره‌مندی و قضاوت مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی تاثیر دارد افزود: مردم خدمات را با جان و دل می‌پذیرند و قدردان تلاش مسئولان هستند اما باید رفع مشکلات در اولویت قرار گیرد.

عباس‌زاده بر استفاده بهینه از مکان‌های بلااستفاده در راستای حمایت از اشتغال تاکید کرد و گفت: اگرچه خشکسالی‌های چندین ساله موجب خشک شدن درختان شده اما مشاغلی همچون خراطی می‌تواند به منظور استفاده بهینه از چوب مفید واقع شود.

زمین چمن مصنوعی مدرسه برکت مهرشهر به مساحت ۵۴۴ متر مربع یکی از ۱۵ پروژه‌ای است که در قالب طرح شهید سلیمانی احداث و برای ساخت آن حدود ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در ششمین روز دهه فجر با همراهی فرماندار و شهردار بیرجند چند پروژه مدیریت شهری از جمله سه خانه محله را نیز افتتاح کرد.

افتتاح واحد بسته‌بندی خشکبار و یک واحد سردخانه در شهرک صنعتی بیرجند، افتتاح مدرسه چهار کلاسه روستای حسین‌آباد سادات و کلنگ‌زنی مدرسه ۱۲ کلاسه در سایت اداری از دیگر برنامه‌های معاون استاندار خراسان جنوبی در مرکز استان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار