استاندار خراسان جنوبی:
استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۹۹ واحد تولیدی استان در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشته‌ و زمینه‌ اشتغال ۲ هزار نفر را فراهم کرده است.
کد خبر: ۱۰۹۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳ 06 February 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، جواد قناعت روز دوشنبه در حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی فعال شده در نهبندان در جمع خبرنگاران افزود: نهضت فعال‌سازی طرح‌های تولیدی راکد در سطح کشور و استان با استقرار دولت سیزدهم آغاز شد و ما در خراسان جنوبی ۳۶۰ واحد تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل به دلیل مشکلات اقتصادی و سایر موارد داشتیم.

وی گفت: با راه‌اندازی نهضت فعال‌سازی واحدهای راکد در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری از مجموع ۳۶۰ واحد راکد تاکنون ۱۹۹ واحد به چرخه تولید بازگشته‌ است و این روند ادامه دارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بازدید امروز از واحد سنگبری در نهبندان گفت: این واحد سنگبری نیز از طرح‌های راکد بود که با پیگیری‌های مختلف توسط مجموعه استانداری، فرماندار و امام جمعه شهرستان شاهد فعال شدن مجدد آن هستیم.

وی بیان کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد تومانی و اشتغال مستقیم برای ۱۵ نفر به چرخه تولید بازگشته است و سرمایه‌گذار مشکلاتی از جمله تامین سرمایه در گردش و تسهیلات داشت که از طریق تماس‌ با بانک‌های مختلف قول‌هایی برای رفع مشکل سرمایه‌گذار گرفتیم.

قناعت افزود: امروز فرصتی شد که علاوه بر دیدار با مردم نهبندان در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی چند طرح عمرانی، خدماتی و اقتصادی شرکت کنیم و از هزار و ۲۵۲ پروژه‌ که دهه فجر در سطح استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود، سهم شهرستان نهبندان ۱۲۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۴۸ میلیارد تومان است.

وی گفت: از مجموع ۱۲۳ پروژه در نهبندان، ۱۱۳ پروژه افتتاحی و ۱۰ پروژه نیز کلنگ‌زنی است، از مجموع ۱۱۳ پروژه افتتاحی نیز ۳۰ پروژه شهری و ۷۳ پروژه روستایی بوده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح چند پروژه شاخص شهرستان نهبندان در سفر امروز به این منطقه گفت: افتتاح پروژه گازرسانی به روستای شهید هاشمی‌نژاد به نمایندگی از طرح گازرسانی به چهار روستای کمتر از ۲۰ خانوار نهبندان با مجموع اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان همچنین عملیات اجرایی گازرسانی به پاسگاه‌های مرزی با اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان انجام شد.

وی از افتتاح ۱۲ کیلومتر خط فشار متوسط برق به نمایندگی از ۱۱ طرح برق‌رسانی با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۸۳۲ میلیون تومان در شهرستان نهبندان خبر داد و افزود: یک واحد ترمینال ضبط پسته ۵۰۰ تُنی نیز با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

قناعت با اشاره به بازدید خود از محل پروژه احداث پست ۴۰۰ کیلوولت نهبندان که عملیات اجرایی آن در هفته دولت امسال و همزمان با روز نهبندان آغاز شد گفت: در این بازدید میدانی این طرح پیشرفت قابل توجهی داشت.

وی عنوان کرد: طی تماس تلفنی که با مسئولان متولی در سطوح ملی برقرار کردیم و آخرین وضعیت اقدامات و برنامه‌ها را جویا شدیم، خبر خوش این بود که تجهیزات این پست خریداری شده و قرارداد ساخت ترانس با نیروهای بومی کشور نیز منعقد شده است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: همچنین استقرار برخی تجهیزات، دیوارکشی محدوده و سایر اقدامات انجام شده و در مجموع روند کار مطلوب و قابل تحسین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار