نماز جمعه در بیرجند، فردوس، اسلامیه، نهبندان، بشرویه، سربیشه و درمیان:
این هفته در نمازهای سیاسی- عبادی جمعه شهرستان های استان خراسان جنوبی، مباحث متنوعی مورد نقد و تذکر ائمه جمعه قرار گرفت که از جمله می توان به موضوعات: امر به معروف و نهی از منکر، مشکلات خانواده ها در ارتباط با ازدواج و طلاق جوانان، ماه محرم و قیام ابا عبدالله الحسین ع و هشدار رهبری در باره ممنوعیت مذاکره با آمریکا اشاره کرد.
کد خبر: ۱۰۹۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 10 October 2015

امام جمعه موقت بیرجند عامل اصلی طلاق در بین خانواده های ایرانی را دوری از دستورات اسلام و تاثیر حاکمیت فرهنگ غرب بر خانواده‌ها دانست و گفت: اگر زندگی ائمه‌اطهار ع و حضرت علی ع و فاطمه زهرا س الگو ی ما باشد، مشکلات و نابسامانی در خانواده‌‌ها کم خواهد شد.

به گزارش تابناک، حجت الاسلام دلدار که به مناسبت هفدهم مهر ماه روز خانواده با نمازگذاران سخن می گفت در ادامه اظهار داشت: متاسفانه در جامعه اسلامی از هر پنج ازدواج یک مورد منجر به طلاق می‌شود که نشان می‌دهد از دستورات اسلام دور شده‌ایم. اگر همسران به وظایف خود توجه کرده و به درستی آن را انجام دهند زمینه رشد برای افراد خانواده فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: احترام زوجین به یکدیگر ، فرزندان به والدین و بالعکس موجب مستحکم شدن بنیان خانواده می شود و هر چه نهاد خانواده مستحکم تر و با نشاط تر باشد جامعه اسلامی نیز با دوام تر خواهد بود. زیرا بنیان خانواده در اسلام بر احترام و مودت و آرامش استوار است. خداوند در قرآن می‌فرماید: "از نشانه‌های محبت الهی این است که برای شما از جنس خودتان همسرانی آفریدیم تا بوسیله آنان آرامش و سکون یابید و در میان شما و همسرتان دوستی و مهربانی قرار داد".

حجت الاسلام دلدار از بی‌رغبتی جوانان به ازدواج به عنوان یکی از چالش‌های تهدید کننده خانواده در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: تربیت ناصحیح، بی‌توجهی به مبانی دینی، ناکارآمدی فرد، عدم پذیرش مسئولیت، مشکلات اقتصادی، توقعات بی‌جا خانواده‌ و نبود مشاوره و آموزش مناسب از جمله عوامل این موضوع است.

امام جمعه موقت بیرجند همچنین در گرامیداشت روز تکریم از بازنشستگان،خواستار استفاده از تجربیات بازنشستگان در اداره امور کشور و فعالیت های مختلف اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی شد و طی آن تاکید کردکه: شخصیت بازنشستگان از نظر ملت و دولت باید حفظ شود.

حجت الاسلام علیجان دلدار در خطبه های امروز به روز جهانی استاندار نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه تولیدات داخلی گاهی از کیفیت و استحکام کافی برخوردار نیست و این امر افراد جامعه را مجبور به استفاده از کالای خارجی می‌کند. تولیدکنندگان داخلی باید در تولیدات خود مسئولیت پذیر باشند، زیرا برای جامعه اسلامی مناسب نیست که مردم به تولیدات داخلی کشور اعتماد نداشته باشند.

حجت الاسلام دلدار با بیان اینکه در آستانه ماه محرم قرار داریم، تاکید کرد: باید توجه کنیم روح عزت و غیرت و توکل برخدا و تبری از دشمن در جلسات امام حسین (ع) موج بزند و دشمن‌شناسی که نیاز امروز جامعه است به طور ویژه در جلسات مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید جلسات عزاداری امام حسین (ع) باشکوه برگزار شود، تاکیدکرد: باید سبک و سیاق عزاداری‌ها به گونه‌ای باشد که طولانی و مردم ‌آزاری نباشد و حقوق دیگران در آن مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام دلدار به بیانات اخیر رهبری در جمع فرماندهان نیروی دریایی سپاه که مذاکره با آمریکا را ممنوع، مضر و بی فایده دانستند نیز اشاره کرد و گفت: بی فایده بودن این مذاکرات بدان جهت است که مشاهده می کنیم تمام کشورهایی که با آمریکا مذاکره کردند امروز به ذلت افتاده اند

رئیس مرکز اسناد مجلس: اگر می خواهیم به پیشرفت و توسعه برسیم باید به بیداری اسلامی توجه کنیم

محمد رضا مجیدی رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته بیرجند نیز با گرامیداشت 17 مهر ماه روز خانواده در باره دشمنی غرب با بیداری اسلامی سخن گفت و تاکید کرد: دشمن به خوبی می داند که دین موجب بیداری می شود لذا در برنامه های خود مولفه های دینی را هدف قرار داده که نمونه آن واقعه عاشوراست.

وی در ادامه گفت: دشمن امروز از طریق شبکه های اجتماعی در فضای سایبری برای جوانان ما در زمینه های مختلف ایجاد شبهه می کند. بنابراین اگر می خواهیم به پیشرفت و توسعه برسیم باید به بیداری اسلامی توجه خاص داشته باشیم و با آنچه می خواهد مانع این بیداری شود مبارزه کنیم.

مجیدی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: امیدواریم حادثه منا و خون های به ناحق ریخته شده در این حادثه، منشاء بیداری اسلامی در ماه محرم شود تا جریان صهیونیزم از صفحه روزگار محو شود.

امام جمعه فردوس: ثواب اعمال دیگر در برابر فریضه امر به معروف و نهی از منکر مانند کفی بر روی آب اقیانوس‌ها است

امام جمعه فردوس از نمازگزاران خواست که در مسیر تقوای الهی، از فریضه امر به معروف غافل نمانند و بدانند که ثواب فریضه امربه معروف و نهی‌ازمنکر از ثواب جهاد در راه خدا بیشتر است . کما این که فلسفه ارسال رسل از جانب خداوند نیز امربه معروف و نهی‌ازمنکر بوده است.

حجتالاسلام محمدرضا بابایی گفت: در باره اهمیت امر به معروف و نهی از منکر همین بس که ثواب دیگر اعمال فرد مسلمان در برابر این فریضه الهی مانند کفی بر روی آب اقیانوس‌ها است.

امام جمعه فردوس به مناسیت فرارسیدن ماه محرم و صفر خطاب به نمازگزاران تاکید کرد: در این ماه‌های عزای حسینی، باید مشی و منش امام حسین(ع) را بیاموزیم و وارثان خوبی برای شهدای کربلا باشیم.

امام جمعه فردوس در باره روز جهانی کودک به این نکته تاکید کرد که: تعالیم دینی را باید از سنین پایین به کودکان آموخت و نباید برای آشنا کردن کودکان با آداب اسلامی و تعالیم دینی تا 9 سالگی دختر و 15 سالگی پسر صبر کرد.

وی سپس افزود: آینده نظام و انقلاب ما در دست کودکان امروز است و باید با تربیت صحیح آنان، آینده خوبی برای کشور ترسیم کنیم. والدین اگر به کودکان خود وعده‌ای می‌دهند نباید در انجام آن به بهانه اینکه کودک نمی‌فهمد، کوتاهی کند.

حجتالاسلام بابایی در باره سخنان مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان نیروی دریایی سپاه گفت: پس از اینکه عده‌ای مذاکره با آمریکا را نجات‌بخش و راه رهایی می‌دانستند رهبر معظم انقلاب مذاکره با آمریکا را ممنوع اعلام کردند و آن را منشاء ضررهای بیشمار دانستند که اصلاً منفعتی ندارد.

امام جمعه موقت باغشهر اسلامیه: خداوند از بنده مومن و ناتوانی که دین ندارد متنفر است

حجتالاسلام علیرضا کامجو امام جمعه باغشهر اسلامیه با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، عزاداری برای اهل بیت و به وِیژه امام حسین(ع) را اسباب تقرب به خداوند دانست و گفت: بزرگان دین ما روضه و عزاداری بر امام حسین(ع) را افضل قربات دانسته‌اند چرا که روضه انسان را به خداوند متعال نزدیک می‌کند.

امام جمعه موقت باغشهر اسلامیه گفت: از زمانی که امام حسین(ع) با قیامشان پرچم هیهات من الذله را برافراشتند خط اسلام همواره پویا و بالندهتر شده است.

حجتالاسلام کامجو همچنین با اشاره به آغاز هفته امر به معروف و نهی‌ازمنکر افزود: خداوند متعال از بنده مومن و ناتوانی که دین ندارد متنفر است و وقتی از پیامبر اکرم(ص) سوال شد که مومن ناتوان بی‌دین چه کسی است فرمودند کسی که امر به معروف ونهی‌ازمنکر نکند.

وی با برشمردن شاخصه‌های سبک زندگی اسلامی یادآور شد: اگر هر مسلمان و اهل هر خانه‌ای نسبت به نماز، رعایت حلال، حرام و دستورات الهی پایبند باشد و در مقابل ناملایمات و مشکلات زندگی صبر و شکیبایی را پیشه خود سازد در چنین شرایطی نمونه‌ای از سبک زندگی اسلامی در زندگی وی محقق می‌شود.

امام جمعه موقت باغشهر اسلامیه از نفوذ آمریکا در ایران به عنوان تهدیدی جدید یاد کرد و گفت: ما به هر شکل ممکن راه نفوذ آمریکا را به کشورمان خواهیم بست و اجازه نخواهیم داد آنها بتوانند مانند دوران رژیم طاغوت در ایران زندگی کنند و علاوه بر دریافت حقوق‌های آنچنانی حق توحش هم از ایران دریافت کنند. زیرا آمریکایی‌ها از ابتدای انقلاب به دنبال نفوذ در ایران بودند ولی تمام تلاش‌هایشان بی‌نتیجه مانده و امروز باز هم سعی می‌کنند به بهانه‌های مختلف از راه مذاکره، و هر فرصت دیگری که بدست آورند به ایران اسلامی نفوذ کنند که طبق هشدار مقام معظم رهبری باید خیلی هوشیار باشیم.

امام جمعه موقت نهبندان: در فاجعه منا زبان اقتدار جواب داد و دیدیم که رژیم آل سعود عقب گرد کرد

حجتالاسلام محمدعلی مومنزاده امام جمعه موقت نهبندان در خطبههای امروز، سخنان مقام معظم رهبری در جمع پرسنل نیروی دریایی سپاه پاسداران را حاوی این پیام مهم دانست که: باید بصیرت و آگاهی خود را بالا ببریم و بدانیم که زبان مواجهه با مستکبران زبان اقتدار و مقاومت است.

امام جمعه موقت نهبندان گفت: در فاجعه منا زبان اقتدار جواب داد و دیدیم که با یک هشدار مقام معظم رهبری ورق برگشت و رژیم آل سعود عقب گرد کرد.

حجتالاسلام مومنزاده افزود: رهبر معظم انقلاب همچنین در ارتباط با تمسک به حقایق تاریخی به صورت وارونه هشدار دادند و گفتند که عدهای برای توجیه کارهای خود تاریخ را وارونه معنا میکنند.

وی با بیان اینکه درک مقطع زمانی و وضعیت اطراف، از مصادیق تقوای سیاسی و لوازم بصیرت است، گفت: یکی از مهمترین مصادیق تقوای سیاسی برای مسئولان، نخبگان و افراد تاثیرگذار جامعه، بصیرت و زمانشناسی است. کما این که از وضعیت کشورهای اطرافمان متوجه می شویم در زمان کنونی منطق حاکم بر دنیا و کسانی که ادعای کدخدایی دنیا را دارند ظلم، مکر و حیلهگری است و جز ظلم و ستم و حیلهگری برنامهای ندارند.

مومن زاده به مشکلات و نیازهای مردم نهبندان نیز اشاره کرد و گفت: مردم نهبندان منتظر هستند تا وعدههای داده شده در ارتباط با گازرسانی به نهبندان هر چه زودتر محقق شود. ضمن این که توجه می دهم مهاجرت از روستا به شهر نگرانکننده است؛ باید توجه داشته باشیم که وجود نیروی انسانی به ویژه در مناطق مرزی امنیتآور است و مسئولان باید در این ارتباط فکری اساسی پیشه کنند.

وی ماه محرم را بزرگترین سرمایه ی تشیع و پشتوانه مذهب دانست و گفت: ماه محرم بزرگترین رسانه تبلیغی تشیع در جهان اسلام است و در بصیرت بخشی و آگاهی بخشی جامعه موثر است.

امام جمعه بشرویه: امام حسین ع و حضرت علی ع به دنبال مذاکره با دشمنان اسلام نبودند

حجتالاسلام محمد شمسالدین امام جمعه بشرویه نیز از بیانات رهبری در ارتباط با مذاکرات نتیجه گیری کرد که مقام معظم رهبری به مذاکرات خوش بین نیستند و به دلیل واکنشهای افراد سهل‎‎اندیش به این سخنان ارزشمند، مذاکرات را با رشادتهای امام حسین(ع) و حضرت علی(ع) مقایسه میکنند!

امام جمعه بشرویه گفت: امام حسین ع و حضرت علی ع به دنبال مذاکره با دشمنان اسلام نبودند و خوشبختانه در حال حاضر ملت ایران اسلامی هم بصیر، بیدار و گوش به فرمان رهبری هستند و گول تحلیلهای غلط برخی سیاسیون را نمیخورند. اما متاسفانه برخی از سیاسیون، اشتباهات خود را با تحریف وقایع دینی تطهیر میکنند و با سوء استفاده از جایگاه والای اولیای الهی، اشتباهات حزب و جریان سیاسی خود را ادامه میدهند.

امام جمعه بشرویه بر عبرت گرفتن از آیات الهی تاکید کرد و گفت: قران کریم و زندگی سراسر درس ائمه اطهار این را متذکر میشود که با دشمنان اسلام باید به شیوه خودشان رفتار کرد نه با مذاکرات دوستانه.

حجتالاسلام شمسالدین در ارتباط با روز خانواده هم سخن گفت و تاکید کرد: ایجاد آرامش از ثمرات ازدواج است، اما اینکه در عصر کنونی ازدواجها به سرعت به طلاق میانجامد و کانون گرم خانواده از هم میپاشد به خاطر الگو گرفتن از سبک زندگی غربی است.

وی سپس تاکید کرد: بانوان به عنوان عضو اصلی جامعه، باید سبک زندگی اسلامی را در زندگی فردی و اجتماعی خود پیاده کنند و با صمیمیت و ایجاد فضای آرام در کانون زندگی خود به تداوم این جامعه کوچک ولی مهم کمک کنند.

امام جمعه موقت سربیشه: ما شهید دادهایم تا چرخه هستهای را تعطیل نکنیم

حجتالاسلام علی راستگو امام جمعه موقت سربیشه نیز اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از دلایل اصلی قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

وی سپس خواستار ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی و فراگیر شدن آن در بین آحاد جامعه شد .

امام جمعه موقت سربیشه در ادامه به فرمایشات رهبری در باره قطع مذاکره با آمریکا و ذلت ناپذیری در قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: برای مکتبی که برگرفته از قیام عاشورا است، ارتباط برقرار کردن با آمریکا که به فرموده معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) شیطان بزرگ است اوج ذلتپذیری است.

وی با هشدار به کسانی که دم از ارتباط با آمریکا میزنند و رفاه خود را در رابطه با آمریکا میدانند، گفت: این افراد شناخت کاملی از مکتب امام حسین(ع) ندارند و باید بدانند به فرموده رهبری هدف دشمن از برقراری ارتباط نفوذ در جامعه است و این هوشیاری بیش از پیش مسئولان را میطلبد. ما شهید دادهایم تا چرخه هستهای را تعطیل نکنیم، ضمن این که باید توجه داشته باشیم سوختهای فسیلی در آینده تمام خواهد شد و ما برای تامین انرژی خود باید محتاج بیگانگان باشیم.

حجتالاسلام راستگو مخالفت آمریکا با انرژی هستهای ایران را یک بهانه دانست و با یادآوری دسترسی برخی کشورها به بمب اتم، تاکید کرد: دشمنی اصلی آمریکا با دین و اعتقادات ملت ایران است.

وی نیز با اشاره به روز خانواده، ساده برگزار کردن مجالس عروسی توسط خانوادهها را ضروری دانست و گفت: یکی از مهمترین موانع بر سر راه ازدواج، هزینههای بالای مجالس عروسی است و صرف این هزینه ها در مراسم عقد و عروسی با دین اسلام منافات دارد.

امام جمعه موقت شهرستان درمیان: دولتمردان بدانند که فرمایشات مقام معظم رهبری باید چراغ راه آن‌ها باشد

حجت‌الاسلام سید امین حسینی امام جمعه موقت شهرستان درمیان هم روز خانواده را مورد توجه قرار داد تا از بالا رفتن سن ازدواج در ایران به عنوان یک مشکل اساسی انتقاد کند.

وی نیز تاکید داشت که: آداب و رسوم دست و پاگیر و فرار از زیربار مسئولیت خانواده باعث شده تا جوانان رغبتی برای ازدواج نداشته باشند.

وی با اشاره به آغاز ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر راه و کار انبیا است و از واجباتی است که به وسیله آن سایر واجبات نیز میسر می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی به دیدار فرماندهان نیروی دریایی سپاه با رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرد و به دولتمردان در مورد مذاکره با آمریکا هشدار داد و گفت: همه دولت‌ها باید متوجه باشند که مشروعیت خود را از تنفیذ حکم توسط رهبری دریافت می‌کنند و مردم بدین واسطه از آن‌ها حمایت می‌کنند. بنابراین دولتمردان بدانند که فرمایشات مقام معظم رهبری باید چراغ راه آن‌ها باشد. خطیب جمعه موقت درمیان از حادثه منا به عنوان یک لکه ننگ برای آل سعود یاد کرد و گفت: کسانی که خود را خادم الحرمین می‌نامند امروز نوکر آمریکا و اسرائیل هستند و چیزی جز خفت و سرشکستگی برای اسلام ندارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار