استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد: همزمان با دهه فجر امسال هزار و ۲۵۲ پروژه با اعتبار پنج هزار و ۴۳۲ میلیارد تومان در این استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۰۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲ 31 January 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، جواد قناعت روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر افزود: این پروژه‌ها شامل ۵۱۰ پروژه شهری و ۷۴۲ پروژه روستایی است که در نقاط مختلف استان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

وی با اشاره به مهمترین پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر گفت: ۴۵۳ واحد مسکن شهری و روستایی با اعتبار ۲۳۹ میلیارد تومان و گازرسانی به ۷۶ روستای زیر ۲۰ خانوار شهرستان‌های طبس، بیرجند و بشرویه از پروژه‌های قابل افتتاح است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: همزمان با دهه فجر در حوزه فرودگاه‌های استان طرح توسعه و بهسازی ترمینال فرودگاه شهید کاوه بیرجند با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان و طرح روشنایی باند فرودگاه طبس با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: تکمیل راه روستایی کیدشت - دستگرد با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان و راه روستایی نگینان - بیدسک با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان جزو پروژه‌های آماده افتتاح در دهه فجر است.

قناعت عنوان کرد: افتتاح واحد تولید شمش طلای شهرستان نهبندان با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان، کارخانه کنسانتره آهن شهرستان زیرکوه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان ، تامین برق سایت ۵۰ هکتاری نهضت ملی مسکن شهر طبس با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان و دستگاه ایکس - ری کانتینری نیمه ثابت با قابلیت اسکن سریع ماهیرود با اعتبار ۱۲۵ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌هاست.

وی درباره طرح‌های کلنگ‌زنی گفت: عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر قاین با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان، هزار و ۷۶۹ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های بشرویه، فردوس و نهبندان با اعتبار ۷۱۵ میلیارد تومان و عملیات اجرایی احداث واحد مرغداری گوشتی ۱۰۰ هزار قطعه‌ای با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در دهه فجر آغاز می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: آغاز عملیات اجرایی احداث ۳۶ کلاس درس در قالب سه مدرسه در سایت اداری، شهرک زعفرانیه و امیرآباد بیرجند با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان نیز پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه شعار محوری دهه فجر سال ۱۴۰۱ «ایران استوار، ۴۴ سال افتخار» است گفت: اهل قلم و فن فراوان در این خصوص می‌توانند صحبت کنند و مقایسه‌هایی انجام دهند تا تفاوت‌های چهار دهه اخیر نسبت به ماقبل انقلاب بازگو و تبیین شود.

قناعت با تاکید بر لزوم مقایسه وضعیت کشور با دیگر کشورهای منطقه افزود: غربی‌ها با بزک کردن امور به دنبال چند صد برابر کردن نقاط قوت و کوچک شمردن نقاط ضعف خود هستند لذا ما باید بتوانیم نقاط قوت و دستاوردهایمان را معرفی کنیم.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران با اتکا به جوانان و متخصصان ماهواره تولید می‌کند که در فضا قرار می‌گیرد اما شبهه افکنی‌هایی از سوی آمریکا در تضاد با این موضوع است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در شرایط تحریم که اجازه ورود هیچ دانش فنی به کشور نبود به توفیقاتی در زمینه‌های تولید ماهواره دست پیدا کردیم و کمترین اتکا را به خارج داشتیم.

وی یادآور شد: صنعت فضایی کشور بدون استثنا بومی است اما دشمن زیرکانه تلاش دارد این موفقیت‌ها را کوچک بشمارد در مقابل برخی کاستی‌ها را بزرگنمایی کند تا از این طریق بر افکار عمومی تاثیر بگذارند.

قناعت گفت: استفاده از توان نیروهای بومی و متخصص داخلی شاخصه‌ای است که دستاوردهای ایران در حوزه صنعت فضایی را از دیگر کشورها متمایز می‌کند و لازم است که در مقابل رسانه‌های بیگانه دستاوردهای انقلاب و نظام بیشتر تبیین شود.

وی با اشاره به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در حوزه بهداشت و درمان بیان کرد: به طور مثال پیش از انقلاب محتاج خدمات پزشکی از هند بودیم اما اکنون پیوند قلب و کلیه در کشور با موفقیت بالا و اتکا به دانش بومی انجام می‌شود.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: مقایسه دستاوردهای چهار دهه گذشته با قبل از انقلاب آن هم در شرایطی که دوران پهلوی، کشور ما بیشترین فروش نفت را داشت اما تحریم نبود می‌تواند تبیین درستی از وقایع باشد.

وی افزود: مقایسه ایران با کشورهای منطقه هم نمونه دیگری است که می‌توان قدرت ایران را به نمایش بگذارد.

قناعت گفت: رسانه‌ها باید به عنوان دستگاه نظارت مردمی ضعف‌ها را منعکس کنند اما توجه به نقاط قوت نظام با رویکرد امیدآفرینی و افزایش اعتماد عمومی هم از رسالت‌های مهم رسانه‌هاست.

وی با اشاره به وضعیت جوامع غربی در مواجهه با مسایل اجتماعی ادامه داد: امنیت مهمترین مولفه‌ای است که جوامع جهان اسلام به خصوص کشور ایران از آن برخوردار هستند.

قناعت گفت: حتی بسیاری از مخالفان نظام جمهوری اسلامی به مشکلات اقتصادی که آمریکا با آن درگیر است اذعان می‌کنند اما به خاطر خفقان رسانه‌ای موجود در آن کشور، جوامع دیگر از این مسایل اطلاع پیدا نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: در کشورهای غربی خوشبختی وجود ندارد اما شهروندان حس خوشبختی دارند، امنیتی نیست و حس آن القا می‌شود ولی در کشور ما این موارد وجود دارد که گاهی احساس نمی‌شود.

استاندار خراسان جنوبی همچنین گفت: دهه فجر امسال معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور میهمان استان خواهند بود.

وی با اشاره به عملکرد استانداری خراسان جنوبی در ۱۴ ماه اخیر افزود: علیرغم اینکه تلاش شده به همه موضوعات ورود پیدا کنیم اما آبرسانی، آب ژرف، راه آهن، جاده‌ها و جذب سرمایه‌گذار در صدر پیگیری‌ها بوده است.

قناعت در عین حال بر ورود ظریف و هنرمندانه رسانه‌ها برای جذب و حفظ سرمایه‌گذار تاکید کرد و گفت: نبود برخی زیرساخت‌ها و مشوق‌ها در استان از نقاط ضعف جذب سرمایه‌گذار است اما در چنین شرایطی انعکاس نادرست برخی مسایل نیز مانع جذب سرمایه‌گذار می‌شود.

وی با بیان اینکه در جذب سرمایه‌گذار نمره قبولی نمی‌گیریم اظهار داشت: در تغییر نگاه‌ها و فرهنگ‌سازی برای جذب سرمایه‌گذار رسانه‌ها می‌توانند ورود خوبی داشته باشند.

همچنین برخی خبرنگاران به بیان دغدغه‌های صنفی پرداختند که تعیین تکلیف زمین خبرنگاران، بازدید از رسانه‌ها، تسهیلات خرید تجهیزات ویژه خبرنگاران، بازدید از خانه مطبوعات برای پیگیری مشکلات صنفی خبرنگاران از جمله تصمیمات این نشست خبری استاندار بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار