فرماندار زیرکوه گفت: نفت سفید به اندازه نیاز مردم در این شهرستان تامین شده است و به میزان درخواست، سوخت جایگزین گاز توزیع می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶ 14 January 2023

محمدرضا غیرتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سوخت دوم مورد نیاز مرغداری‌ها و گلخانه‌ها نیز تامین شده است و برای نانوایی‌های دوگانه‌سوز به مقدار مورد نیاز سوخت جایگزین تامین می‌شود.

وی گفت: فعالیت نانوایی‌هایی که فقط گازسوز هستند به حداقل می‌رسد و حدود ۷۰ درصد فعالیت آنها کم خواهد شد.

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه گاز تمامی مراکز آموزشی و سالن‌های ورزشی شهرستان قطع شده است عنوان کرد: توصیه‌هایی به مردم شده و آمادگی قطع احتمالی گاز را دارند.

وی افزود: با توجه به ادامه برودت هوا و افزایش مصرف گاز در کشور و استان، احتمال قطع گاز در بخش خانگی وجود دارد لذا درخواست شده مردم از برق به جای گاز استفاده کنند یا اگر تجهیزات نفت‌سوز دارند نفت سفید مورد نیاز در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

غیرتی گفت: بیش از نیاز مردم، نفت سفید در شهرستان زیرکوه ذخیره‌سازی شده است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد شهرستان زیرکوه گازرسانی شده است گفت: گاز صنایع قطع شده و امید است که بتوانیم این بحران سرما را به خوبی مدیریت کنیم.

فرماندار زیرکوه با تشکر از همراهی مردم در جدی گرفتن هشدارها اظهار داشت: کمترین دما پنجشنبه شب با ۲۰ درجه زیر صفر در شاهرخت زیرکوه به ثبت رسید.

با فعال شدن سامانه بارشی از ۲۰ دی ماه در خراسان جنوبی بارندگی طی ۲ روز در اغلب مناطق استان به‌صورت بارش برف بود که کاهش شدید دما تا ۲۰ درجه زیر صفر را در پی داشته است.

بنابر تصمیم ستاد مدیریت مصرف انرژی استان و با توجه به افت شدید دما تمامی ادارات، دستگاه‌های اجرایی و مدارس خراسان جنوبی در روزهای ۲۱ و ۲۲ دی ماه تعطیل شد و با توجه به ادامه کاهش دما و برودت هوا، این تعطیلی برای روزهای ۲۴ و ۲۵ دی هم تمدید شد.

استاندار خراسان جنوبی هم دیشب در بازدید از قرارگاه مدیریت بحران شرکت گاز استان گفت: قطع گاز در بخش خانگی استان نخواهیم داشت اما جلوگیری از بحران قطع گاز در مناطق شهری و روستایی نیازمند همکاری بیشتر مردم در مدیریت مصرف است.

جواد قناعت با بیان اینکه در صورت شدت برودت هوا، احتمال افت فشار در برخی مسیرهای آنتی‌ شبکه‌ گاز خراسان جنوبی وجود دارد ادامه داد: انتظار این است که مردم و فرمانداران این شهرستان‌ها آمادگی لازم را داشته باشند اما درخواست ما از مردم در همه شهرستان‌ها این است که همراهی لازم را در مدیریت مصرف گاز داشته باشند.

شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی هم اعلام کرد مشکلی در تامین نفت سفید در استان وجود ندارد و در همه شهرستان‌ها نمایندگی فروش فعال است همچنین درخصوص توزیع نفت سفید در شرایط کنونی نیاز به ثبت خانوارها در سامانه برای دریافت نفت سفید نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار