مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی:
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: توانمندی بالای زنان و دختران روستایی در حوزه‌های مختلف اشتغال خانگی به ویژه صنایع دستی زبانزد است.
کد خبر: ۱۰۷۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲ 16 October 2022

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، فرشته اسدزاده با بیان این مطلب اظهار کرد: عشایر و روستائیان در مرزهای شرقی کشور وظیفه مهمی در حراست از مرزها دارند.

وی افزود: وقایع اخیر و ایجاد ناامنی توسط برخی اغتشاشگران به خوبی بار دیگر نقش مهم شهدا و رزمندگان و مرزبانان در دفاع از مرزهای این آب و خاک و امنیت کشور را بر همگان ثابت کرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه امروز غرب حمله همه جانبه فرهنگی و رسانه‌ای را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است، تصریح کرد: هر خانه روستایی و عشایری در مرزها در واقع یک پاسگاه محسوب می‌شود؛ لذا هر چه روستاها رونق بیشتری داشته باشد، مرزها مستحکم تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه زنان روستایی و عشایری در سراسر استان در واقع مرزبانان واقعی کشور به حساب می‌آیند که با حضور و ماندگاری در روستاها اجازه ورود دشمنان به داخل خاک کشور را نمی‌دهند، اظهار کرد: کاهش مهاجرت از روستاها، رونق گرفتن روستاها و کاهش مشکلات حاشیه شهرها از جمله مزایای حضور زنان روستایی در روستاهاست.

اسدزاده با بیان اینکه امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امکانات خوبی در روستاها وجود دارد که می‌توان از آنها در راستای ایجاد اشتغال و بازار فروش اینترنتی استفاده برد، تصریح کرد: دنیای امروز دنیای فناوری است؛ امروز زیرساخت‌ها و امکانات فناوری در بیشتر روستاها جریان دارد، هر چند که هنوز ضعف‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود اما کسب و کار تجارت الکترونیک می‌تواند به خانه زنان روستایی نیز برسد.

وی با اشاره به خدمات مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مناطق محروم و به ویژه روستاها و حوزه‌های عشایری، بیان کرد: امروز به پایان گازرسانی به روستاها رسیدیم و مناطق روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند که این خود باعث ماندگاری بیشتر روستائیان شده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه توانمندی بالای زنان و دختران روستایی در حوزه‌های مختلف اشتغال خانگی به ویژه صنایع دستی زبانزد است، افزود: بازار فروش محصولات تولیدی توسط زنان روستایی از مشکلات است.

اسدزاده با بیان اینکه امروز زنان روستایی می‌توانند از طریق فضای الکترونیک محصولات خود را معرفی کرده و در معرض دید مردم در دورترین نقاط ایران و حتی دنیا قرار دهند، یادآور شد: خراسان‌جنوبی هرچند از نظر امکانات زیرساختی دچار مشکلاتی و رنج‌هایی است که از گذشته به ارث برده است، اما از بابت تفکر و اندیشه و خلاقیت و توانمندی زنان روستایی در اوج است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار