معاون اول رئیس جمهور:
معاون اول رئیس جمهور گفت: در گفتمان و اندیشه مقام معظم رهبری جهاد دارای جهت گیری خاصی است که در تمام ابعاد زندگی ایشان مشاهده می شود و رویکرد آن نقشه راه را در مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و تعیین می کند.
کد خبر: ۱۰۶۵۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲ 04 September 2022

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، اجلاسیه ملی جهادگران همزمان با سالروز حضور جهادی رهبر معظم انقلاب در فردوس با حضور معاون اول رئیس جمهور و تعدادی از مسوولان کشوری و لشکری برگزار شد، سخنران ویژه این مراسم که اولین بار در این سطح برگزار می‌شود، معاون اول رئیس جمهور است، محمد مخبر اظهار کرد: رهبر معظم در کنار جهاد اکبر و اصغر یک جهاد کبیر را تعریف می کنند، جهاد کبیر این است که نقشه دشمن را بشناسیم و مسیر حرکت در تقابل و خنثی سازی نقشه دشمن باشد.


وی افزود: مقام معظم رهبری در تمامی زندگی خود چه در جریانات اداره کشور در زمان ریاست جمهوری و چه در زمان رهبری جهاد کبیر انجام دادند در سال ۱۳۴۷ در زلزله فردوس حضور پیدا کردند، پس ازپایان جنگ و قطعنامه در خوزستان حضور داشته و نیروها را دوباره بسیج کردند.


معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: شخصی که بخواهد در در جهاد کبیر قرار بگیرد باید این ویژگی ها را داشته باشد؛ ۱۵ موضوع در شخصیت مقام معظم رهبری وجود دارد که به پنج مورد اشاره می کنم.

وی اظهار کرد: یک حس مسئولیت در سرنوشت مردم، کشور وجهان اسلام وجود دارد اگر در خصوص موضوعی احساس مسئولیت کنند هیچ چیز نمی‌تواند مانع اراده ایشان شود.

مخبر افزود: ویژگی دوم زمان شناسی است، تمام راهبردها و دستورات ایشان در بهترین زمان ممکن بوده است که جز برجستگی های کم نظیر ایشان است.

وی ادامه داد: ویژگی دیگر نظم و برنامه ریزی است در زلزله سال ۱۳۴۷ همه اتفاقات و برحسب نظم ساماندهی و تمام ظرفیت‌ها را به کار گرفته شد.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: ویژگی بسیار مهم بعدی کلی نگری راهبردی نگاه کردن در عین عملیاتی عمل کردن است.

وی اظهار کرد: نکته دیگر به صحنه آوردن مردم برای حل مسائل کشور از قبیل جنگ مسائل سیاسی و منافقین است.

مخبر ادامه داد: ویژگی بعدی خلوص است ذره خودخواهی و خود شیفتگی در ایشان وجود ندارد، حرکت ایشان با توکل توسل و هوشمندی است.

وی افزود: توصیه های مقام معظم رهبری به دولتمردان این است که چشم ها به داخل باشد ن نه به بیرون از کشور و سبب خنثی سازی تحریم ها خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: با تدابیر اندیشیده شده توانستیم نفت خود را فروخته پولهای خود را جابجا کنیم، ظرف دوماه نزدیک ۱۵۰ میلیون واکسن وارد شد و بیش از ۶۰ میلیون واکسن داخل کشور ساخته شد.

وی اضافه کرد: برای تمامی معضلات کشور به خصوص نوسانات اقتصادی برنامه داریم در رشد اقتصادی، تولید و اشتغال کارهای بزرگی را شروع کردیم؛ ظرفیت‌های کشور فوق العاده است،در بخش معادن کشاورزی، نفت و گاز و به ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر دریا دسترسی داریم.

مخبر ادامه داد: ۶ میلیارد دلار برای استخراج میدان نفتی نیاز داریم؛ امکانات در کشور قابل تصور نیست، سالهاست که تراز استهلاک سرمایه گذاری جلو افتاده است و بیش از ۶۰ میلیارد دلار از داخلی و خارجی سرمایه گذاری میکنیم و امیدوارم به ۱۰۰ میلیارد دلار برسد.

وی اظهار کرد: برای اشتغال در تمامی بخشها منبع تعریف شده است؛ طبق قراردادی که با قرارگاه امام حسن بسته شده است ظرف دو سال و نیم تمامی افراد تحت پوشش کمیته بهزیستی و امداد صاحبخانه خواهند شد؛ برای مقابله با فقر کارهای جدید انجام شده است و اولین اقدام هدفمند سازی یارانه هاست در سال گذشته ۳۶۰ هزار میلیارد تومان یاران پرداخته شده است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: وجه مشترک جهادگران دلسوزی و عمل جهادی برای خدمت به محرومین است؛ امید است با جهاد کبیر مقام معظم رهبری مشکلات کشور حل و شاهد کشور پیشرفته و با عزت باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار