در صورت تعطیلی بیمارستان میلاد بیرجند؛
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: در صورتی که بیمارستان میلاد بیرجند به حالت ملکی تبدیل شود، می‌تواند سرپا باقی بماند.
کد خبر: ۱۰۶۳۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷ 25 August 2022

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، طالبی در نشست شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت کار در خراسان جنوبی گفت: بیمارستان میلاد یا حضرت ابوالفضل العباس (ع) بیرجند به صورت خودگردان اداره می‌شود و از امکانات خوبی برخوردار است.

وی افزود: این بیمارستان به دلیل نحوه مدیریت خودگردان در آستانه تعطیلی قرار دارد و بیش از ۲۷۰ نفر از کارکنان این بیمارستان بیکار خواهند شد و تحت فشار ویژه و مضاعف قرار دارند و تعطیلی این بیمارستان تبعات بسیاری برای استان به دنبال خواهد داشت.

طالبی با بیان اینکه بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر جمعیت در استان وجود دارد، بیان کرد: ۵۰ درصد از جمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و ۳۶ تخت فعال بیمارستان شهید رحیمی بیرجند کفاف استان را نخواهد داد؛ در صورتی که بیمارستان میلاد به ۹۶ تخت بیمارستانی مجهز است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در بیمارستان میلاد تجهیزاتی وجود دارد که در هیچ بیمارستانی در استان وجود ندارد و با آخرین استاندارد‌های بیمارستانی ساخته شده است و تنها راه فعال ماندن این بیمارستان این است که به حالت ملکی تبدیل شود.

او در خصوص چالش‌های بیمارستان میلاد بیرجند گفت: رشد چند برابری دارو و تجهیزات، عدم نظارت و پشتیبانی مجموعه هلدینگ تأمین اجتماعی و عدم تفکیک سرمایه در گردش و عدم کفایت هزینه‌های بیمارستانی و بدهی‌های بسیار از جمله دلایل مختلف در معرض تعطیلی قرار گرفتن این بیمارستان است.

طالبی گفت: اگر این وضعیت ادامه پیدا کند بیمارستان میلاد نخواهد توانست روی پای خود بایستد و امیدواریم هر چه زودتر به این موضوع رسیدگی شود و سازمان تأمین اجتماعی مسئولیت این بیمارستان را بر عهده بگیرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار