مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در سال ۹۹ شاخص نرخ باروری بر اساس آمار‌های سامانه بهداشت در استان حدود ۲.۴ درصد بوده که اگرچه فعلا بالاتراز حد جایگزینی است اما شیب کاهش آن در سال‌های اخیر بسیار چشمگیر بوده است.
کد خبر: ۱۰۴۳۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸ 10 May 2022

به گزارش تابناک خراسان جنوبی مصطفوی با بیان این مطلب افزود: نرخ باروری در خراسان جنوبی در سال ۹۹ حدود ۲.۴ درصد بوده که شیب کاهش آن در سال‌های اخیر چشمگیر بوده است.

وی افزود: در بین شهرستان‌های استان فردوس، بشرویه و سرایان دارای کمترین شاخص باروری کلی و کمتر از حد جایگزینی بوده و شهرستان‌های خوسف، طبس و قاین نیز در مرز جایگزینی هستند.

مصطفوی گفت: طبق آمار‌های جهانی در سال ۲۰۱۷ ایران از نظر جمعیت سومین کشور منطقه بین ۲۶ کشور و بعد از پاکستان و مصر بوده است، اما امسال ایران در شاخص نرخ باروری کلی رتبه ۲۵ را در بین این ۲۶ کشور دارد.

مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مجموعه این آمار نشان از تغییرات جمعیتی و کاهش رشد جمعیت کشور دارد تا جایی که نگرانی از پیری جمعیت و کاهش موالید از دغدغه‌های بسیار مهم مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بوده است؛ که به دنبال آن در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و بیرجند فعالیت‌هایی شروع شده است.

او گفت: عمده این فعالیت‌ها در دو محور آموزش به خانواده‌ها و ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت برای به دنیا آمدن فرزندان سالم استور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار