رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند:
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: مسائل بانکی مهمترین مشکل سرمایه‌گذاری و تولید در استان است که باید به صورت ویژه پیگیری شود.
کد خبر: ۱۰۴۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵ 21 April 2022

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، محسن احتشام روز چهارشنبه در همایش فعالان اقتصادی خراسان جنوبی که با حضور استاندار برگزار شد، اظهار داشت: مالیات با توجه به رکود و مسائل تورم در جامعه از دیگر مشکلات تولیدکنندگان ما در خراسان جنوبی است.

وی افزود: با توجه به افزایش مالیات و افزایش هزینه تولید، حاشیه سود تولیدکنندگان ما در خراسان جنوبی به شدت پایین آمده است، در این شرایط بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط ما در آینده واقعا دچار مشکل خواهند شد و نیاز است در زمینه پرداخت مالیات واحدهای تولیدی تجدید نظر شود.

احتشام با اشاره به مشکلات واردات و صادرات تولید کنندگان و فعالان اقتصادی استان هم گفت: تفاوت نرخ ارز مشکل صادرکنندگان در پرداخت تعهدات ارزی است.

وی با تاکید بر اینکه نهضت کاهش قیمت تمام شده محصولات در صنایع باید نهادینه شود و دولت در این زمینه نقش موثری دارد، اضافه کرد: باید تلاش کنیم که قیمت تمام شده محصول برای مصرف کننده کاهش یابد اما هر ساله هزینه برق، گاز و آب را افزایش می‌دهیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با بیان اینکه باید با کاهش هزینه‌های تولید دولت کمک کند که تولید کنندگان سرپا بمانند، اضافه کرد: از یک طرف هزینه‌های تولید افزایش می‌یابد و از طرفی هم تولید کنندگان حق افزایش قیمت محصولات خود را ندارند.

احتشام خاطرنشان کرد: اینها واقعیت‌ها و مشکلات بخش تولید است و با تصمیم گیری‌های احساسی نمی‌شود در جامعه کارآفرینی کرد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری هر ساله در بحث نامگذاری شعار سال یک نام اقتصادی را انتخاب می‌کنند، اضافه کرد: باید بخش خصوصی و بخش دولتی منویات رهبر معظم انقلاب را اصول اخلاق کاری خودشان قرار دهند و متعهدانه عملیاتی کنند.

احتشام بیان کرد: در تولیدمان در کنار این همه منابع عظیمی که داریم یک خلاءای داریم و آن هم اینکه علم و فناوری را کم داریم، علم، فناوری و تولید سه اصل مکمل و جدایی ناپذیر برای رشد اقتصاد دانش بیان هستند.

وی عنوان کرد: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، باید تناسب و تعامل بین علم، فناوری و تولید را در استان نهادینه کنیم و به نحو احسن عملیاتی و اجرایی کنیم و اگر به این مرحله رسیدیم، دانش بیان را شکل دادیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند بیان کرد: بخش عمده‌ای از ارزش افزوده محصولات کشاورزی ما جذب استان نمی‌شود که برای اینکه ارزش افزوده محصولات استان را بالا ببریم و خام فروشی نکنیم باید در این زمینه بیشتر کار و سرمایه گذاری کنیم.

احتشام با تاکید براینکه در حال حاضر حال و روز بسیاری از تولیدکنندگان و صنعتگران ما خوش نیست، اضافه کرد: نیاز است که در تصمیم گیری‌های که در استان می‌شود به این موضوع توجه جدی شود.

وی گفت: باید سند آمایش سرزمینی خراسان جنوبی هرچه سریع‌تر تدوین شود و اتاق بازرگانی بیرجند هم در این سند دیده شود.

احتشام با بیان اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، طرحی خوبی است اما در خراسان جنوبی خیلی کمرنگ دنبال می‌شود، اضافه کرد: باید مصوبات ستاد تسهیل استان به مرحله اجرا برسد.

وی اظهار داشت: درخواست ما این است که در تصمیم گیری و تصمیم سازی‌ها و برنامه‌ریزی‌های توسعه خراسان جنوبی بخش خصوصی هم مشارکت داده شود، این بخش مشاورین خوبی دارد که می‌شود از ظرفیت آنان برای تصمیم گیری‌های کارا و موثر در استان استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار