نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ارتش در آن موقع حساس از تاریخ انقلاب این ریسک را کرد و با کلمه توحید بیعت نمود و پای آن ایستاد، خاطرنشان کرد: امروز قامت و اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران در جهان قابل رؤیت است.
کد خبر: ۱۰۳۹۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰ 17 April 2022

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، آیت‌الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی صبح امروز در دیدار جمعی از فرمانده ارشد آجا مستقر در استان به مناسبت ۲۹ فروردین‌ماه، روز ارتش جمهوری اسلامی، اظهار داشت: انسان در زندگی فردی و اجتماعی خود ابعاد مختلفی داشته که شناخت تخصصی برای آن لازم است.

وی با اشاره به اینکه جنگ یک موضوع اجتناب‌ناپذیر در زندگی بشر است، تصریح کرد: در دین خداوند در اهم مسائل زندگی بشری یکی از مسائلی که مطرح شده موضوع جهاد و دفاع بوده بنابراین اجتناب‌ناپذیر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نوع جنگی که میان بشر اتفاق می‌افتد و آنچه در مکتب انبیاء بوده با یکدیگر تفاوت بسیاری دارد، گفت: پیام بعثت پیامبران فرهنگی بوده و تمام ارزش‌ها را در بر می‌گیرد.

عبادی با تأکید بر اینکه آیات الهی برهان قاطع برای اینکه بشر راه خود را پیدا کند است، اضافه کرد: علم، کتاب، میزان و قانون جنگ ندارد و هدفشان این بوده که بشر به حقیقت عقل برسد.

وی هدف از خلقت بشر را ایجاد قانون، عدالت، علم و برهان عنوان کرد و یادآور شد: بنابراین جنگی که در مکتب انبیاء صورت می‌گیرد در واقع دفاع از حیثیت نوع بشر برای ایجاد صلح بوده که با جنگ‌ها دیگر بسیار متفاوت و پدیدآورنده ارزش‌ها است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مکتب به انسان حق تجاوز نداده است، افزود: در مکتب عدل اجازه تعدی و تجاوز داده نشده ولو طرف مجرم بوده که باید مجازات شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: امروز ملاحظه می‌شود اگر مستکبران کوچکترین ضعفی را از جامعه ببینند از همان راه وارد شده و شهرها را ویران، مردم را آواره و زنان و کودکان را عذاب می‌دهند و آن روزی که قسط و عدل پیاده شود جلوی هرگونه ظلم و تجاوز گرفته خواهد شد.

عبادی گفت: اگر چه نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران با نیروهای مسلح دنیا از نظر نوع کار، آموزش و تاکتیک شبیه بوده اما از این نظر که ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت رهبری امام معصوم و نماینده بر حق ایشان مقام معظم رهبری در حال حاضر بوده بسیار متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه ارتشیان و نیروهای مسلح کشور در تمام خیراتی که در جامعه انجام می‌شود سهیم هستند، بیان داشت: در سایه امنیتی که نیروهای مسلح در کشور برقرار ساخته‌اند تمام چرخ‌ها فعال بوده بنابراین تمام فعالیت کارکنان این مجموعه نوعی عبادت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ارتش در آن موقع حساس از تاریخ انقلاب این ریسک را کرد و با کلمه توحید بیعت نمود و پای آن ایستاد، خاطرنشان کرد: امروز قامت و اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران در جهان قابل رؤیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار