فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی:
فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی گفت: امروز ارتش ایران اسلامی یکی از قدرتمندترین ارتش‌های جهان است که هر چند شاید بعضی از ارتش‌های جهان از نظر سخت افزاری در طراز ما باشند اماارتش ما مجهز به سلاح ایمان و معنویت است.
کد خبر: ۱۰۳۹۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳ 13 April 2022

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، سرتیپ دوم ستاد جلیل شاطری ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت ۲۹ فروردین روز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: ارتش انقلابی، مکتبی و ولایتمدار ایران اسلامی امروز در اوج اقتدار است و اجازه تجاوز دشمن به کشور را نمی‌دهد.

وی با تاکید بر این نکته که هر کسی که بخواهد از مرزهای ایران اسلامی به قصد تجاوز اقدامی را انجام دهد با تمام توان با او مقابله خواهیم کرد، اضافه کرد: آنها چاره‌ای جز اسارت یا کشته شدن نخواهند داشت زیرا با صدور فرمان آتش به اختیار همه نیروهای مستقر در مرز با همه توان از میهن اسلامی خود حفاظت و حراست خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه ۲۹ فروردین سالروز حماسه آفرینی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است، گفت: ۲۹ فروردین روز اقتدار، شهادت و شهامت و صبر و بردباری است و با نگاهی به سال‌های قبل از انقلاب در می‌یابیم که ارتش از کلاه تا تاکتیک و تکنیک وابسته به کشورهای بیگانه به خصوص آمریکا بود.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی با بیان اینکه در این دوران بیش از ۶۰ هزار مستشار آمریکایی در ارتش بودند، تاکید کرد: با پیروزی انقلاب و بیعت همافران نیروی هوایی با امام (ره) کمر پهلوی شکست و همه طرفدارانش از ارتش نا امید شدند.

به گفته وی با پیروزی انقلاب به دلیل اینکه ارتش تنها نهادی بود که در برابر گروهک‌ها ابراز اندام می‌کرد فکر انحلال ارتش مطرح شد.

شاطری تصریح کرد: نیروهای مرید امام (ره) در ارتش در همه قائله های ترکمن صحرا، خوزستان و کردستان به مقابله با آنها پرداختند و گروهک‌های معاند با پشتیبانی امام (ره) موفق به اجرای توطئه خود برای انحلال ارتش نشدند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) با صدور پیام در روز ۲۹ فروردین زمینه انسجام و سازماندهی ارتش را توسط نیروهای انقلابی ارتش فراهم کرد.

فرمانده ارشد آجا در استان با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس نیروهای ارتش در سه محور شمالی، میانی و جنوبی به مقابله با دشمن بعثی پرداختند، گفت: این نیروها به دشمن اجازه ندادند حتی یک متر از خاک ایران را اشغال کند.

به گفته وی با اتمام دوران دفاع مقدس نیروهای ارتش همت خود را برای بازسازی و نوسازی تجهیزات نظامی به کار بردند و با بهره‌گیری از نخبگان ارتش و خارج از آن

برای بومی سازی همه تجهیزات نظامی اقدام کردند.

وی تاکید کرد: امروز ارتش ایران اسلامی یکی از قدرتمندترین ارتش‌های جهان است که هر چند شاید بعضی از ارتش‌های جهان از نظر سخت افزاری در طراز ما باشند اماارتش ما مجهز به سلاح ایمان و معنویت است.

شاطری اضافه کرد: به گفته مقام معظم انقلاب نیروهای ارتش قبل از بحران در گلستان حضور داشتند و امروز نیروهای ارتش نه تنها در عملیات‌های راهبردی و لجستیکی حضور دارند بلکه با اجرای طرح‌های مردم یاری هم حرف اول را می‌زنند.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا امسال تنها رژه خودرویی نیروهای نظامی و انتظامی استان در روز ۲۹ فروردین انجام می‌شود، گفت: سربازان و فرزندان این ملت شریف به ویژه در خراسان جنوبی همان طوری که تاکنون در همه بحران‌ها پشتیبان آنها بوده‌اند، ثابت کرده‌اند که می‌توانند دنیا را به زانو در آورند.

وی ادامه داد: در نمایشگاهی که به این مناسبت در مهمانسرای میلاد به مدت سه روز برپا می‌شود اقتدار ارتش به نمایش گذاشته خواهد شد و خدمات پزشکی رایگان در روستاهای محروم استان با استفاده از ظرفیت بیمارستان بوعلی به مردم ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به توزیع بیش از سه هزار پرس غذای گرم در این روستاها از اهدای خون کارکنان و خانواده‌های ارتش خبر داد و اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان همراه با دیگر نهادها برای ارائه خدمات پزشکی به مردم هزینه کرده است.

به گفته وی بعضی هم با این احساس که خللی در مرز وجود دارد برای ورود مواد مخدر اقدام می‌کنند و عده‌ای هم در حین شکار وارد مرز ما می‌شوند و عده‌ای هم به طور محدود با تجهیزات نظامی وارد مرز می‌شوند.

وی ادامه داد: وقتی با آنها مقابله می‌شود، می‌گویند به اشتباه وارد ایران شده‌اند و تاکید می‌کنم که در طول مرز خراسان جنوبی، زابل و زاهدان امکان حضور هیچ نیروی پیاده و سواره ای به خاک جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و آنچه در فضای مجازی منتشر شده، کذب است.

وی تصریح کرد: به محض ورود افرادی از مرز به کشور سامانه‌های موجود پایش لازم را انجام می‌دهند و با وجود صاف بودن زمین‌ها در نقاط مرزی استان، امکان ورود غیر مجاز وجود ندارد.

وی ادامه داد: افرادی در حدود ۲۰ تا ۳۰ نفری هم که اقدامی در این زمینه انجام داده‌اند تحویل مقام‌های قضائی برای برگشت آنها به افغانستان شده‌اند.

وی یک بار دیگر تاکید کرد به عنوان فردی نظامی اعلام می‌کنم که نیروهای نظامی و انتظامی با هوشیاری از نقاط مرزی حفاظت می‌کنند و هر چند شاید به دلیل نبود نظم از طرف طالبان آزار ببینند اما ملت افغانستان هم کیش و برادر ما هستند که محروم و مظلوم‌اند.

به گفته وی از جمعیت ۲۰ میلیونی افغانستان پنج میلیون آن در ایران به سر می‌برند و بر اساس مصلحت مبتنی بر عقلانیت نیروهای مستقر در مرز با بهره‌مندی از دانش نظامی و تاکتیک‌ها و تکنیک‌های خاص با برهم زنندگان نظم و امنیت در مرز مقابله می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار