مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی از ۱۸۶ تعداد پروژه عمرانی در دست احداث خبر داد وگفت: برای احداث ۴۴۴ کلاس درس با زیربنای ۷۵ هزار متر مربع ۲۵۵ میلیارد تومان اعتبار لازم است.
کد خبر: ۱۰۳۸۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱ 12 April 2022

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، «محمود چاوشان» مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: در سند تحول بنیادین آموزش ‌و پرورش برنامه‌های زیرنظام تأمین فضا و تجهیزات و فناوری به این نهاد واگذار شده است.

وی افزود: میانگین سرانه فضای آموزشی خراسان‌جنوبی ۶.۶ متر مربع به ازای هر دانش‌آموز است که این رقم در کشور ۵.۲ متر مربع است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ اعتبارات ملی این سازمان ۲۴۲ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۹۹ بیش از ۱۲۶ درصد افزایش داشته است.

چاوشان‌ یادآور شد: اعتبارات جذب شده استانی این سازمان در سال ۱۴۰۰ نیز ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با رشد ۶۴ درصدی نسبت به سال ۹۹ بوده که از این مبلغ ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نقدی و مابقی اوراق اسناد خزانه‌‌اسلامی می‌باشد.

وی با اشاره به انعقاد ۶۳ تفاهم‌نامه با جامعه خیرین مدرسه‌ساز در سال ۱۴۰۰، خاطرنشان کرد: اعتبارات جمع‌آوری شده خیرین ۵۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان بوده که نسبت به سال ۹۹ بیش از ۲۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: اعتبارات جذب شده از سفر رئیس‌جمهوری به استان نیز ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای تکمیل پروژه‌های ورزشی آموزش و پرورش تخصیص یافته است.

چاوشان‌ از جذب ۷ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان اعتبارات جذب شده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان خبر داد و افزود: این اعتبارات در راستای احداث مدرسه مشارکتی ۱۲ کلاسه دکتر گنجی‌ شهرک امام‌ علی(ع) ارتش هزینه شده است.

وی با اشاره به جذب اعتبار ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان توافقنامه خدمات روبنایی پروژه‌های مسکن مهر با راه‌ و شهرسازی خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: این اعتبارات در راستای احداث ۳۶ کلاس درس با زیربنای ۴ هزار و ۳۶۸ متر مربع در شهرستان‌های بیرجند و فردوس هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی مطرح کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۲ پروژه‌ در قالب ۱۶۵ کلاس درس با زیربنای ۲۴ هزار و ۷۰۰ مترمربع و اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

چاوشان از استاندارد سازی سامانه‌های گرمایشی ۹۶ درصدی مدارس خراسان‌جنوبی با هزینه‌کرد ۳۸ میلیارد و ۸۸۸ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: مابقی مدارس تا مهرماه ۱۴۰۱ استانداردسازی می‌شود.

وی با اشاره به ۱۸۶ تعداد پروژه عمرانی در دست احداث اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی، یادآور شد: برای احداث ۴۴۴ کلاس درس با زیربنای ۷۵ هزار متر مربع ۲۵۵ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار