دولت آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد تلاش می کند اطمینان حاصل کند «که پناهجویان فراری از جنگ در اوکراین و دیگر کشورها قربانی تجاوز و آزارهای جنسی نشوند.» دلیل آن یک مورد تجاوز جنسی که باعث خشم افکار عمومی در این کشور شده، اعلام شده است
کد خبر: ۱۰۳۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹ 17 March 2022

به گزارش تابناک خراسان جنوبی به نقل از یورونیوز، مقامات پلیس شهر دوسلدورف، در غرب آلمان، اعلام کردند که زنی در اوائل ماه جاری میلادی در «هتل کشتی» که به اسکان پناهجویان اختصاص یافته، توسط دو مرد مورد تجاوز جنسی قرارگرفته است. دولت آلمان می گوید این زن در هتل پناهجویان در یک کشتی ساکن بوده است.

رسانه های آلمانی ادعا می کنند که این زن، یک پناهجوی اوکراینی ۱۸ساله است.

آنتونیا ماسنبرگ از دفتر دادستانی دوسلدورف می گوید هر دو مظنون در بازداشت به سر می برند، اما به دلایل حفظ حریم خصوصی از تایید گزارش های رسانه های آلمان مبنی بر اینکه قربانی یک اوکراینی ۱۸ ساله است، خودداری کرد.

ساشا لاورنز، سخنگوی وزارت کشور آلمان، در واکشن به این خبر به رسانه ها گفت که مقامات این کشور «در تلاش هستند اطمینان حاصل کنند که افرادی که در این کشور به دنبال سرپناه هستند، بتوانند هرچه سریعتربه خواسته خود برسند.»

تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار پناهجوی اوکراینی وارد آلمان شده اند.

سازمان بین المللی مهاجرت روز چهارشنبه نسبت به قاچاق انسان و سوء استفاده از پناهجویانی که از جنگ در اوکراین فرار می کنند، ابراز نگرانی کرد.

این سازمان بین المللی توصیه کرد که هر کسی که به پناهندگان وسیله نقلیه یا سرپناه ارائه می کند باید با سازمان های دولتی هماهنگ شود و جزییات تماس، مسیرهای سفر و مکان های اسکان را به اشتراک بگذارد تا «روند میزبانی از پناهجویان مورد نظارت قرارگیرد.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار