رییس جمعیت هلال احمر تاکید کرد که کارشکنی سعودی‌ها جهت شناسایی اجساد داخل کانتینرها هنوز ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶ 29 September 2015

به گزارش تابناک یزد،دکتر امیرمحسن ضیایی در تشریح اهداف سفرش به مکه گفت: جهت بررسی وضعیت عملکرد بیمارستان جمعیت هلال احمر در مکه و مدینه، اینجا حضور دارم.

وی به بازدید هیات ایرانی اعزامی به مکه از بیمارستان‌ها و مجروحان فاجعه منا، افزود: دو نفر از مصدومان این حادثه آماده ترخیص هستند و تعدادی دیگر یا از بیمارستان مرخص می‌شوند یا جهت ادامه درمان به ایران اعزام خواهند شد. صحبت‌های لازم نیز با کادر بیمارستانی صورت گرفته است.

ضیایی درباره شناسایی اجساد داخل کانتینرها گفت: قرار است به این موضوع بپردازیم. البته جمعیت هلال احمر بیشتر جهت رسیدگی به وضعیت مجروحان اینجا حضور دارد. اما در مجموع هنوز کارشکنی سعودی‌ها در این زمینه ادامه دارد. امیدواریم مقدمات انتقال هر چه سریع‌تر جانباختگان این فاجعه به کشور فراهم شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین در بازدید از مجروحان حادثه منا، بستری در بیمارستان‌های ایران و سعودی، گفت: حضور و برگشت کادر درمانی هلال‌احمر ایران از صحنه حادثه منا همانند حضور و برگشت تعدادی از رزمندگان در عملیات‌ها و پس از عملیات دفاع مقدس بود. کادر درمانی هلال‌احمر در حج امسال سربلند از امتحان بیرون آمده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار