سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی:
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بر سرعت بخشیدن به روند استقرار گمرگ افغانستان در بازارچه‌های استان تأکید کرد.
کد خبر: ۱۰۲۱۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰ 08 January 2022


موهبتی در جریان دیدار با مولوی سلیمان آغا سرپرست پنج ولایت شیندندتسریع در روند استقرار گمرگ افغانستان در بازارچه‌های خراسان جنوبی افغانستان که به همراه یک هیئت متشکل از کمیساریای جدید افغانستان و پنج والِسوالی (فرمانداری) شیندند در محل بازارچه مرزی یزدان برگزار شد ، گفت: استقرار گمرکات ، روند عملیات صادرات به صورت تجاری را شتاب می‌بخشد و در تسهیل کار تجار و بنکداران بسیار مؤثر است.
موهبتی آمادگی کامل استان برای کمک به استقرار گمرک و کمیساریای افغانستان در محل بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی را اعلام کرد.
در این دیدار سرپرست پنج ولایت شیندند افغانستان نیز متقابلاً با اعلام آمادگی برای مهیا کردن شرایط برای صادرات به صورت تجاری گفت: در تلاشیم به منظور تسهیل در روند کار و راحت‌تر شدن صادرات ، ابتدا شهر شیندند را مستقل کنیم.
مولوی سلیمان آغا با اشاره به استقلال شیندند از نظر مرزبانی افزود: از آن جایی که شیندند رقیبی برای اسلام قلعه است به لحاظ سیاسی نیز مستقل خواهد شد.
به گفته وی در آینده نزدیک نمایندگانی از وزارتخانه‌های تجارت ، مالیه ، اقتصاد و سرحدات (گمرک) در این مرز مستقر می‌شوند و کار به صورت تجاری انجام خواهد شد.
در ادامه کمیساریای تازه معرفی شده کلاته نظر افغانستان درباره خروج بار‌های ذخیره شده در بازارچه یزدان در اولین فرصت ممکن ، قول مساعد داد.
مدیر کل گمرکات استان نیز در پایان برای کمک به راه اندازی سیستم گمرک در افغانستان اعلام آمادگی کرد.
در این دیدار هر دو طرف بر تحکیم روابط دو کشور و راه اندازی بازارچه مرزی یزدان به صورت تجاری تأکید کردند.
معرفی نماینده‌هایی برای امور و ارتباطات دو طرف نیز از دیگر مصوبات این نشست بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار