طی ۹ ماه در استان محقق شد
مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی از رفع تصرف و آزادسازی بیش از ۱۶ هزار و ۸۳۰ مترمربع از رودخانه های استان در ۹ ماهه ابتدای سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳ 04 January 2022
 
 
"محمدعلی شهابی" گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت صیانت از منابع آبی و همچنین جلوگیری از تعدی به اراضی دولتی از جمله حریم و بستر رودخانه ها، انهار و مسیل ها در این زمینه اقدام شده است. 
به گفته وی  پس از طرح شکایت، پیگیری انجام و با دریافت دستور از مقام قضایی استان، بر اساس تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، با هماهنگی نیروی انتظامی، اراضی تصرفی به مساحت بیش از ۱۶ هزار و ۸۳۰ مترمربع  رفع تصرف و آزاد سازی شد.
وی با تاکید بر این که هرگونه بهره‌برداری اعم از ساخت‌ و ساز و توسعه کشاورزی در حریم و بستر رودخانه ها ممنوع است، اظهار کرد: ایجاد هر نوع اعیانی و حفاری و دخل و تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها، انهار طبیعـی ، کانال‌های عمومی و مسیل‌ها مگر با اجازه وزارت نیرو ممنوع است و با متخلفان برابر مقررات برخورد خواهد شد.
وی از مردم خواست قبل از هر گونه ساخت و ساز یا خرید و فروش ملک در حاشیه رودخانه های استان نسبت به دریافت استعلام های لازم از شرکت آب منطقه ای اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار