مدرسه اوتیسم خراسان جنوبی که قرار بود پاییز امسال به بهره برداری برسد؛ برای بهره برداری نیازمند تخصیص اعتبارات استانی و کمک خیران است.
کد خبر: ۱۰۱۸۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶ 25 December 2021
 
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: کلنگ ساخت اولین مرکزروند کند ساخت مدرسه اوتیسم بیرجند تخصصی آموزشی و توانبخشی اوتیسم در مرکز استان با تامین زمین از سوی آموزش و پرورش منطقه و با مشارکت خیر در ۲۳ آبان ۹۸ به زمین زده شد.
بااطمینان افزود: بر اساس تفاهم نامه امضاء شده، مقرر شد مدرسه ۶ کلاسه ویژه دانش آموزان اوتیسم با مشارکت خیر و اداره کل نوسازی مدارس استان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان و زیربنای فضای آموزشی ۶۴۰ مترمربع احداث شود و در گام اول مبلغ ۶۷۰ میلیون تومان توسط خیر برای این پروژه اختصاص داده شده است.
وی گفت:، اما با توجه به کمبود اعتبارات دولتی روند پیشرفت پروژه به کندی پیش می‌رود و برخلاف اینکه قرار بود در مهر ۱۴۰۰ این پروژه مورد بهره برداری قرار بگیرد تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه با پیگیری‌هایی که انجام شد مقرر شده این پروژه تا پایان امسال به اتمام برسد، افزود: تخصیص اعتبارات استانی و کمک خیران نیز برای اتمام مدرسه مورد نیاز است.
 
 
بااطمینان گفت: با توجه به افزایش آمار دانش آموزان اوتیسم و مهاجرت تعدادی از خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم از استان‌های همجوار از جمله سیستان و بلوچستان برای ادامه درمان و آموزش فرزندشان به استان؛ انتظار داریم هر چه سریع‌تر ساخت مرکز تخصصی اوتیسم به پایان برسد.وی افزود: هم اکنون تعداد ۲۹ دانش آموزان اوتیسم درفضایی که ساختمان آن ضمیمه آموزشگاه عادی است و شرایطی که استاندارد لازم برای این دانش آموزان را ندارد؛ مشغول به تحصیل هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار