استاندار خراسان جنوبی در سومین سفر شهرستانی نیز بازدید و رصد میدانی طرح‌های نیمه‌تمام را در اولویت برنامه‌ها قرار داد تا با حضور مدیران مرتبط روند اجرای آنها بررسی و تصمیم‌گیری شود.
کد خبر: ۱۰۱۷۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷ 22 December 2021
 
 
جواد قناعت در هفته‌های اخیر پس از حضور در خراسان جنوبی در جلسات مختلف تاکید کرد که با توجه به اهمیت موضوع و مدیریت بهتر منابع، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته است.
وی ۲ روز قبل در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بر ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام تاکید کرد و گفت: زمان‌بر شدن روند اجرای پروژه‌ها، حلاوت و شیرینی بهره‌مندی از آنها برای مردم را از بین برده لذا باید با برنامه‌ریزی برای تکمیل آنها اقدام کنیم و تمام هم و غم مدیران باید تکمیل این پروژه‌ها باشد.
استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: تا زمانی که پروژه‌های نیمه‌تمام در دست اجرا در شهرستان‌ها به اتمام نرسد، پروژه جدید را آغاز نخواهیم کرد.وی امروز (سه‌شنبه) در ادامه برنامه‌های سفر به فردوس از کارخانه در دست احداث آرد زرین بازدید کرد.
عملیات اجرایی این واحد تولیدی در سال ۱۳۹۶ شروع شد و در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
این کارخانه که طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در بهمن امسال به بهره‌برداری می‌رسد، زمینه اشتغال ۴۰ نفر را به‌صورت مستقیم فراهم می‌کند و در طرح توسعه آن احداث واحد تولید کیک و کلوچه، نشاسته، ماکارونی و مجتمع نان پیش‌بینی شده است.
کارخانه تولید سیم آلومینیوم در فردوس واحد تولیدی دیگری بود که استاندار امروز با حضور جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان فردوس از آن بازدید کرد.
عملیات اجرایی واحد تولید سیم آلومینیوم با سرمایه‌گذاری شرکت پارت ایمن پرداز متین در سال ۱۳۹۸ اغاز شد و در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
زمینه فعالیت این واحد تولیدی با ظرفیت ۴۰ هزار تن در سال، ریخته‌گری آلومینیوم و آلیاژهای آن- سیم آلومینیوم با روکش لاکی است.پیش‌بینی بخش خصوصی برای راه‌اندازی این واحد تولیدی ۶۲ میلیارد و ۵۸۵ میلیون تومان است که  به‌صورت مستقیم برای ۷۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.این واحد تولیدی در صورت تامین تسهیلات درخواستی سرمایه‌گذار، طی ۶ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.استاندار خراسان جنوبی از کارخانه نساجی فردوس با هدف اطلاع از نحوه فعالیت کارخانه و برنامه‌های توسعه‌ای آن بازدید کرد.شرکت کارخانجات نساجی فردوس با ۱۷ هزار نفر سهامدار در سال ۱۳۷۰ تشکیل شد و سال ۱۳۸۴ با مشارکت ایدرو، زیر بار تولید رفته است.این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۱۸ میلیارد و ۹۲۷ میلیون تومان راه‌اندازی شد و با ظرفیت تولید ۳ هزار تن در سال، به تولید انواع نخ، پارچه و پوشاک می‌پردازد.
میزان اشتغال مستقیم این واحد تولیدی در حال حاضر ۲۲۰ نفر است و با اجرای طرح توسعه آن با مشارکت ایدرو برابر مصوبه سال ۱۳۹۹ هیات وزیران، زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر دیگر نیز فراهم می‌شود.
قناعت امروز در سفر به شهرستان فردوس از یادمان شهدای گمنام در شهرهای اسلامیه و باغستان نیز بازدید کرد و برای تامین اعتبار این مجموعه قول مساعد داد.
این بازدیدها با هدف بررسی شرایط و تصمیم‌گیری برای تکمیل و بهسازی شرایط موجود با حضور جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، ائمه جمعه، فرماندار و شماری از مسئولان شهرستان فردوس انجام شد.مجتمع گلخانه‌ای فردوس مقصد بعدی استاندار خراسان جنوبی و هیات همراه در این شهرستان بود.
این بازدید استاندار به منظور بررسی مشکلات این مجموعه در راستای تامین زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاران متقاضی انجام شد.
مجتمع گلخانه‌ای فردوس با ۲۰ هکتار مساحت، در قالب ۳۲ واحد گلخانه‌ای ۴ هزار مترمربعی احداث شده تا زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را به‌صورت مستقیم فراهم کند.چاره‌اندیشی برای جبران کمیت و کیفیت نامطلوب آب، دلیل اصلی بازدید استاندار از این مجتمع بود.
 
قناعت صبح امروز (سه‌شنبه) وارد فردوس شد و بدو ورود با استقبال امام جمعه، فرماندار و مسئولان شهرستان، ضمن حضور در گلزار شهدای فردوس به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.
 
وی از ساختمان نیمه‌تمام پژوهشکده انار، قنات بلده فردوس و استخر یک میلیون مترمکعبی در حال احداث ذخیره آب این قنات هم بازدید کرد.
 
بازدید از کارگاه پروژه راه‌آهن، دیدار با خانواده شهید محمدباقر کارگر محبی و حضور در جلسه شورای اداری از دیگر برنامه‌های استاندار در این سفر یک روزه است.
 
فردوس، سومین مقصد سفرهای شهرستانی استاندار خراسان جنوبی، بعد از حضور در نهبندان و قاینات است.
 
خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان فردوس در ۲۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار