فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: با هوشیاری پلیس در بیرجند، اعضای باندی که با جمع‌آوری طلاهای مستعمل، ذوب و اضافه کردن ناخالصی به آن به ارزش ۲ هزار و ۶۲۱ میلیارد ریال باعث اخلال در بازار طلا شده بودند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۰۱۶۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱ 18 December 2021



به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ناصر فرشید اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی با رصد روزانه موضوعات اقتصادی در استان، مطلع شدند اعضای یک باند با خرید طلای مستعمل در حجم بالا در شهرستان بیرجند، باعث اخلال در بازار این فلز با ارزش شده‌اند که موضوع پیگیری، شناسایی و دستگیری اعضای این باند در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: ماموران در تحقیقات خود به فردی مشکوک شدند که با جمع‌آوری طلاهای مستعمل در حجم بالا از سطح بازار و طلافروشان شهر بیرجند، پس از دپو و ذوب آنها؛ به طلای آب شده ناخالصی اضافه کرده و مجددا در نوسان قیمت‌ها، آن را به بازار تزریق می‌کند.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: بر همین اساس ماموران با هماهنگی مقام قضایی، متهم را به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند و سپس در یک عملیات ضربتی، وی را به همراه سه کیلو و ۳۳۰ گرم طلا به ارزش ۳۶۶ میلیارد ریال در حال عزیمت به یک کارگاه طلاسازی دستگیر و به پلیس امنیت اقتصادی منتقل کردند.
وی گفت: در بازرسی از منزل متهم، یک دستگاه کوره ذوب القایی و قالب ریخته‌گری و ۵۰۰ عدد کارت خالی سکه طلا کشف و به پلیس امنیت اقتصادی منتقل شد.
سرهنگ فرشید افزود: متهم در تحقیقات پلیسی اعتراف کرد که به پیشنهاد یک طلافروش در بیرجند، طلای مستعمل را از سطح بازار به صورت روزانه جمع‌آوری و پس از ذوب کردن آن در منزل، به وی تحویل می‌دادم.
وی بیان کرد: پس از اعترافات متهم، چهار نفر دیگر از اعضای این باند شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در عملیات ضربتی دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: با بررسی‌های کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی، از ابتدای شروع فعالیت متهمان تاکنون در این سیستم زیر زمینی ۲۰۸ کیلو و ۳۳۰ گرم طلا به ارزش ۲ هزار و ۶۲۱ میلیارد ریال به بازار تزریق شده که در عیارسنجی صورت گرفته از طلاهای کشف شده این طلاها دارای ناخالصی هستند.
وی با بیان اینکه پلیس به صورت روزانه بازار را رصد و اخلالگران را شناسایی می‌کند خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به مقام قضایی معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار