ساخت چهارهزار و ۵۰۰واحد مسکونی ویژه اقشار محروم و کم درآمد تا دو هفته آینده در خراسان جنوبی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۵۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳ 13 December 2021


معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در گفتگو باساخت ۴۵۰۰ واحدمسکونی محرومان به زودی در خراسان جنوبی خبرنگار صداوسیما در بیرجند گفت: این تعداد واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر 100هزار نفر جمعیت، با انعقاد تفاهم نامه بین بنیاد مستضعفان کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به صورت پایلوت در خراسان جنوبی از دو هفته آینده کلید می‌خورد.
مجید جودی افزود: در قالب این تفاهم نامه ۵۰میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی بنیاد مستضعفان و ۱۵تا۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی بنیاد مسکن به متقاضیان پرداخت خواهد شد.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: همچنین به ازای ساخت هر واحد مسکونی ۱۰۰میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت می‌شود که در صورت تصویب تسهیلات ۲۰۰میلیون تومانی، متمم این تسهیلات به افراد پرداخت می‌شود.
جودی به بازدید خود از خانه‌های روستایی نامقاوم خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: نوشتن یک نسخه واحد برای تمام واحد‌ها درست نیست و افرادی هستند که در خانه‌های خیلی کوچک بدون تمکن مالی زندگی می‌کنندکه باید برای این افراد جداگانه برنامه ریزی شود.
وی گفت: در این طرح برای افرادی که توان پرداخت تسهیلات ندارند برنامه ریزی شده تا بتوانند با ۷۰میلیون تومان کمک بلاعوض در متراژ‌های محدود صاحب خانه‌های مقاوم شوند.
به گفته وی همچنین طبق تفاهم انجام شده، سیمان رایگان به مبلغ هشت تا ۱۰میلیون تومان برای هر واحد مسکونی پرداخت خواهد شد.
جودی گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده تحویل واحد‌های مسکونی برای محرومان که تمکن مالی ندارند و مقرر شده با کمک بلاعوض ساخته شود در سال‌های ۱۴۰۰-۱۴۰۱ تحویل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار