از ابتدای سال جاری انجام گرفت‌؛
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امدادرسانی نیروهای هلال احمر استان به سه هزار و ۸۰۰ حادثه دیده از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد
کد خبر: ۱۰۰۰۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰ 11 October 2021

 

محمدرضا رضایی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری نیروهای هلال احمر استان به سه هزار و ۸۰۰ حادثه دیده امدادرسانی کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه در این مدت ۵۱۹ مورد حادثه در استان تحت پوشش خدمات امدادی هلال احمر قرار گرفته است، افزود: ۳۷۳ مورد در حوادث جاده‌ای، ۹۰ مورد حوادث شهری، ۱۱ مورد در حوادث کوهستان، ۱۵ مورد سیل و آبگرفتگی، دو مورد غرق شدگی، سه مورد زلزله و ۲۵ مورد در دیگر حوادث خدمات گرفته اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مجموع حوادث به وقوع پیوسته در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد کاهش داشته است، گفت: علی رغم کاهش مجموع حوادث، سوانح جاده ای که بیش از ۷۲ درصد را به خود اختصاص داده نسبت به مدت مشابه در سال قبل هشت درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه در این مدت ۲۹۰ نفر توسط نیروهای امدادی نجات یافته اند، عنوان کرد: از مجموع این افراد تعداد ۲۵۰ نفر انتقالی و ۴۰ نفر به صورت سرپایی خدمات گرفته اند.
رضایی با اشاره به اینکه در مجموع حوادث به تعداد ۱۱۴ نفر اسکان داده شده است، بیان کرد: ۴۳ نفر مفقودی در ۲۴ ماموریت جستجو ونجات با سلامت کامل پیدا و به مکان امن انتقال یافتند.
وی با بیان اینکه یک هزار و ۹۳۳ نیروی عملیاتی در قالب ۷۹۳ تیم به این حوادث امدادرسانی داشته اند، افزود: همچنین ۷۷۶ خودروی امدادی شامل ۴۶۴ دستگاه آمبولانس و ۳۱۲ دستگاه خودرو نجات در این حوادث به کارگیری شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سوانح ترافیکی ۶۷ مورد عملیات فنی رهاسازی انجام شده است، گفت: دو سورتی پرواز به طبس جهت انتقال فرد گرفتار در کوه از طریق امداد هوایی نیز انجام شده است.
وی بیان کرد: تعداد ۱۰۷ مورد تجهیزات عملیاتی شامل سیستم اطفا حریق، ست سبک نجات، ست هیدرولیک نجات، ست کوهستان، ست غواصی، ست زنده یاب، آنست، موتور پمپ و لجن کش در این حوادث به کارگیری شده است.
رضایی ادامه داد: شهرستان های قاین با ۷۲ مورد حادثه، شهرستان نهبندان با ۶۵ مورد حادثه و شهرستان بیرجند با ۶۲ مورد حادثه بیشترین وقوع حوادث طی این مدت را داشته اند.
وی افزود: در همین مدت طرح تابستانه نیز در ۲۴ پایگاه ثابت و سه پایگاه موقت اجرایی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار