دانشگاه بیرجند پیشگام در رصد واکسیناسیون اعضای هیئت علمی، اعضای غیر هئیت علمی و دانشجویان در کشور
کد خبر: ۱۰۰۰۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶ 10 October 2021

 

امکان رصد انجام واکسیناسیون دانشجویان و کارکنان دانشگاه با همکاری صمیمانه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند بصورت کامل مهیا شد و براین اساس"تاکنون" واکسیناسیون بالغ بر 95 درصد اعضای هیئت علمی و اعضای غیر هیئت علمی دانشگاه بیرجند به عنوان شرط لازم در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا انجام شده است.
دکتر رؤیا عقیلی، رئیس اداره بهداشت و درمان دانشگاه بیرجند با بیان اینکه تاکنون با همراهی بسیار خوب خانواده دانشگاه بیرجند واکسیناسیون بالغ بر 95 درصد اعضای هیئت علمی و اعضای غیر هیئت علمی دانشگاه بیرجند که به عنوان شرط لازم در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا انجام شده است؛ گفت: با همکاری صمیمانه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند، رصد وضعیت واکسیناسیون کارکنان دانشگاه توسط اداره بهداشت و درمان و مدیریت فاوای دانشگاه بیرجند انجام شد که این آمار نشان می‌دهد به واکسیناسیون صددرصدی نزدیک شده‌ایم.
رئیس اداره بهداشت و درمان با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند که در انجام این مهم از هیچ کوششی فروگذار نکرده اند. افزود: تاکنون واکسیناسیون همکاران دانشگاه در دوز اول 29.3درصد و در دوز دوم 65.3 درصد انجام شده است.
وی ابراز داشت: درصد واکسیناسیون اعضای هیئت علمی و اعضای غیر هیئت علمی برحسب واکسن سینوفارم، برکت و آسترازنکا به ترتیب : 78.4 درصد ، 12.7 درصد و 8.4 درصد و آخرین گزارش نشان می‌دهد حدود 5.4 درصد از همکاران تاکنون به دلیل مرخصی، مأموریت، ابتلا به کرونا و طی دوران نقاهت مربوطه و ... واکسن تزریق نکرده‌اند.دکتر رؤیا عقیلی افزود: با توجه با ادامه روند واکسیناسیون دانشجویان ورودی سال 1390 به بعد و دکترای 1400 تاکنون 57.3 درصد دوز اول و 10.4 درصد دوز دوم واکسیناسیون را انجام داده‌اند. از این تعداد 80.9 درصد واکسن سینوفارم و 12.4درصد واکسن آسترازنکا تزریق نموده‌اند.
لازم به ذکر است که وضعیت واکسیناسیون دانشجویان، اعضای هیأت علمی و اعضای غیر هیات علمی دانشگاه بیرجند هر 2 هفته یکبار بروزرسانی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار